Régen az Apple-fanatizmus is jobb volt
Nyugat-Európában és Amerikában egyaránt csökkenést regisztráltak a közvéleménykutatók az iPhone-tulajdonsok márkahűségét vizsgáló elemzéseikben. A legendásan fanatikus Apple-rajongótáborban az első iPhone megjelenése, vagyis 2007 óta nem mutattak ki ilyen jelenséget a kutatások, de a vásárlói lojalitást a csökkenéssel együtt is megirigyelhetné szinte a világ összes cége.
A Strategy Analytics felmérésében a nyugat-európai iPhone-felhasználók 75 százaléka mondta azt, hogy a következő telefonja is az Apple-é lesz, az Egyesült Államokban a márkahű iPhone-osok aránya 88 százalék volt. Ezek a számok ugyan nagyon magasnak tűnnek, azonban a tavaly ilyenkori hasonló közvélemény-kutatásban Nyugat-Európa még 88, az USA pedig 93 százalékos eredményt produkált.
Az elemzők szerint a jelenség hátterében az áll, hogy az iPhone 5 újdonságai (illetve azok gyakorlatilag teljes hiánya) csalódást okoztak a vásárlóknak, és a készüléknek emiatt elég rossz a sajtója is. Erre ráerősít a nagy rivális Samsung reklámkampánya, amiben látványosan kipécézik az iPhone 5 technikai elmaradottságát a Galaxy S3-mal szemben. Mivel az iPhone 5 eladási adatain nem igazán látszik a vásárlók csalódottsága - bár a Samsung közleménye szerint a Galaxy S3 eladásai is megnőttek az iPhone-premier óta -, a lojalitás csökkenésének valódi oka inkább az lehet, hogy az iPhone a fanatikus rajongók státusszimbólumából igazi néptelefonná vált. A felhasználói tábor az utóbbi években a sokszorosára nőtt, de ezzel párhuzamosan márkahűség szempontjából felhígult. (Ingyeksz - kép:coolaffiliatemarketingguide.com)
****
Kapcsolódó bejegyzésünk: Az üzletfejlesztés pszichológiája - Az Apple hasonlít egy valláshoz >>>