Nem csak az innováció és a kreativitás számít - hanem az is, hogy hogyan tudja ezt egy cég, szervezet a céljai elérése érdekében kézzelfoghatóan megvalósítani, később megvédeni.
A megvalósítás eszközei között ott vannak a marketing és értékesítés eszközei - egyebek mellett.
A védelem egyfelől a piaci versenytársak elleni védelmet jelenti - beletartozik a jogvédelem, a szabadalmak és egyéb jogi eszközök, másrészt a piac hatásainak kivédését - termékfejlesztés, termékportfólió kialakítás, új piacokon történő megjelenés - no, meg persze az együttműködés más cégekkel, illetve szervezetfejlesztést.
Nocsak - véletlenül nem üzletfejlesztésről beszélünk?
Persze csak nagy vonalakban... de valami ilyesmiről szól az üzletfejlesztés...
Olvass kapcsolódót az Üzleti innováció blogon:
Az üzletfejlesztés öt plusz egy hívószava
INNDEX: új cég a Magyar Innovációs Indexben - LAUREL
Külföldön bontogatja szárnyait a Laurel cégcsoport
Sorra nyeri a külföldi megbízásokat a kereskedelmi informatikai rendszereket fejlesztő magyar Laurel cégcsoport, amely a környező országok mellett az amerikai piacon is terjeszkedik.
A társaság közleménye szerint elsőként Szlovákiában, majd Ukrajnában, Oroszországban és az Egyesült Államokban is sikerült hosszú távú megbízásokat elnyerni.
A cég a válság ellenére is kiszámíthatóan, stabilan fejlődik, az elmúlt félévben 14 százalékos növekedéssel mintegy 2,4 milliárd forintos rekorderedményt ért el, a további intenzív növekedéshez pedig elengedhetetlenné vált a külföldi terjeszkedés - írják a közleményben.
A kezdetben 14 fővel induló, mára 200 embert foglalkoztató, hét tagvállalatból álló cégcsoport a külföldi terjeszkedés ellenére Magyarországon tartja kutatási és fejlesztési bázisát. Hozzáteszik: itt van az a felhalmozott szaktudás, amelyből kiindulhatnak az üzleti informatikai projektek - hangsúlyozza közleményében a Laurel. (Figyelő Online)
****