Új navigációs platformot fejlesztett ki állami támogatással az NNG
Új mobil navigációs platformot fejlesztett ki az NNG Kft., a 750 millió forintos projektet az Európai Unió és a magyar állam közel 300 millió forinttal támogatta.
Medvig Attila, a szoftverfejlesztő cég vezető tanácsadója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, az Új Széchenyi Terv keretében nyújtott támogatást felhasználva, december végén sikeresen lezárták a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, illetve az U1 Research Nonprofit Kft.-vel közös, több mint másfél évig tartó fejlesztési projektet: az új navigációs platform lehetőséget ad a partnereknek arra, hogy a cég iGO navigációs eszközkészletét és felületét használva saját alkalmazásokat fejlesszenek.
Úgy vélte, ez jelentős előrelépés egy általános, integrált navigációs alkalmazás felé, az egyetemi és független kutatócsoportok bevonásával pedig innovatív példaalkalmazások is készültek.
Szakértők szerint a navigáció jövőjét az olyan integrált rendszerek fogják meghatározni, amelyek többféle eszközön is képesek párhuzamosan működni. A bemutatott új,
Android alapú platform lehetőséget teremt különböző rendszereknek a navigációs motorba való integrálásába, amivel olyan funkciók is megjelenhetnek a mobiltelefonokban, amelyek korábban még elképzelés szintjén sem léteztek. A jármű fedélzeti rendszerét akár az okostelefonról is irányíthatja a vezető: tájékozódhat az autó műszaki állapotáról, bekapcsolhatja az autóriasztót és a klímaberendezést, illetve a tulajdonos távolról is nyomon követheti a jármű útvonalát.
Az autós integráció mellett a platform a hagyományos okostelefonos funkciókkal is szorosabb együttműködést tesz lehetővé. Például a navigációs alkalmazás felismeri az élő szóban elhangzott, vagy akár egy e-mail vagy egy SMS szövegében található címet, és automatikusan megtervezi az oda vezető útvonalat. Sőt, a navigációs hálózat segítségével az autók figyelmeztetik egymást a balesetekre, veszélyes útszakaszokra is.
Az eseményen Szombathelyi Péter, a vállalat operatív igazgatója elmondta, a tendenciák szerint pár év múlva már miden autóban alapfelszereltség lesz a navigáció, miközben a kézi készülékek piaca folyamatosan zsugorodik, részben azért, mert ma már szinte minden okostelefon képes a navigálásra is.
Németországban például már az okostelefonok használata lekörözte a kézi navigációs (PND) készülékeket, miközben a legtöbben az autókba beépített navigációt használják. A fejlődő országok ezt a szintet várhatóan 5-10 év érik el.
A 300 főt foglalkoztató NNG Kft. a mobil, a járműipari és a személyi navigációs szektor számára fejleszt megoldásokat. A munkatársak 80 százaléka fejlesztő.
A cég iGO My way szoftvermotorra épülő technológiája már világszerte több mint 15 millió navigációs eszközön fut. A vállalat emellett saját digitális térképek fejlesztésével is foglalkozik. A cég világszerte több mint 150 hardvergyártó vállalattal alakított ki üzleti kapcsolatot. Az NNG több mint 110 országban és 45 különböző nyelven nyújt navigációs megoldásokat.
A megállapodások alapján a következő 3-4 évben az NNG 4,6 millió licencet ad el 13 autóipari beszállítónak: az értkesítéssel a cég által fejlesztett navigációs szoftverek több mint 20 autómárkában jelennek majd meg. (NNG/MTI)