Rég esett szó az autóipar üzletfejlesztéseiről, innovációiról, ma reggel azonban a rádiót hallgattam és szóba került az autógyártás is. Valami nagyokos (a nemzetiség majdnem mindegy, mert a közös értékek és gondolkodás nem ismernek határokat: lehetett volna amerikai, svéd vagy épp egy bantu autóipai szakember is) azt mondta, hogy a válság, különösen az autókat érintő hókamókából kivezető út a design.
Nagyon felháborodtam: hát hiába minden erőfeszítésem, hogy egy új gondolkodásmódra késztessem a világot, hát hiába blogolok, csak nem értik meg változtatni kell?! (És a design, az ugyebár nem valami nagyon új dolog...).
Aztán rájöttem mi a baj:
1. a szakember "nem tud magyarul - nem is tanul",
2. a saját szempontjából igaza lehet: mivel ő designer, a világot erről az oldalról közelíti meg,
3. a költségek szempontjából meg pláne igaza van: tényleg sokkal egyszerűbb összeütni egy új kasztnit, mint egy radikálisan új termelési rendszert felrántani egy radikálisan új technológiával - ami ki tudja, hogy mikor térülhet meg?
Sóhaj, sóhaj.
Amíg az új versenyszemlélet elterjed, tessenek olvasgatni az új Priusról >>>: ugye sóhajtoztam már arról, hogy ha innovációról, újdonságokról van szó, akkor a Toyotát nem lehet elkerülni...>>>?)