Lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Mindemellett a témában tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a háziasszonyok számára a virsli íze sokkal fontosabb, mint az alakja, avagy a színe, illetve az is, hogy a nem világos szabályozás miatt pontosan nem is lehet megmondani, hogy mi virsli, és mi nem az.
A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods (a cég a Bernard Matthews (BM) Csoport tagja) jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy – a húsipari cégek közül elsőként – valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni.
„Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. harmadik negyedévében – több év veszteséges gazdálkodás után – végre pozitív eredményt érünk el. Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be” – mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.
Háziasszonyokat kérdeztek a virsli ízéről
Az Ipsos Marketing által készített felmérésből (amit a sajtótájékoztatón publikáltak) kiderül, hogy a hazai háziasszonyok számára a legfontosabb szerepe az íznek van a virsli megítélésében. Ezt követik sorrendben olyan szempontok, mint a fűszerezettség, a füstös íz, a sósság, az illat, az állag, a szín, végül az alak, vagyis bár élelmiszert elsősorban ránézésre kell választani a közértben, ami alapján az alak vélhetően fontos szempont kellene, hogy legyen, mégis a kóstolásnál ez kerül a legutolsó helyre, és inkább a hazai hagyományoknak megfelelően a termék különböző típusú fűszerezettsége és ízvilága kap nagyobb hangsúlyt.
A virslit mindenki másképpen szereti
Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban 10%-kal tudta növelni értékbeli eladásait az előző évhez képest, derült ki.
Az ACNielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben, vagyis a cégnek elég erősnek, mondhatni meghatározónak nevezhető a virslipiaci pozíciója.
Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján azt állapították meg, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.
Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, hallhattuk a nagy bejelentést a sajtótájékoztatón, amivel teljessé teszi virsli választékát: a „Kedvenc” pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a „Bécsi Ínyenc” pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják.
Fontosnak tartja a cég továbbá azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel és fórumokon keresztül edukálják is a fogyasztókat. (Agrárszekto.hu)
****
Még több Sága az Üzleti innováció blogon
Üzletfejlesztés az élelmiszeriparban - Sága hitvallás: Erős márka, elérhetőség és innováció >>>
Innovatív Sága - Értékelték a cég innovációs stratégiáját is >>>