Bármire képesek a legmodernebb bankautomaták
A kereskedelmi bankok ATM-es innovációi taroltak a Wincor World elnevezésű expón. Az egyre biztonságosabb, videokommunikációra és kontaktmentes pénzfelvételre alkalmas ATM-ek, és a bennük elhelyezett készpénz hatékonyabb kezelése voltak a legfontosabb témák az eseményen. Szó volt a mobilfizetések jövőjéről, és fejlett tudásközpontok kialakításáról, amelyek az ügyfelek tájékoztatását és problémamegoldását segítik - írja a bnkingtech.com.
A rangos rendezvényt egy ATM-gyártó cég, a Wincor Nixdorf, az ügyfelek, kereskedelmi bankok és a gyártók kapcsolatának javítása céljából szervezte, a legújabb technológiák és innovációk kerültek bemutatásra.
A BBVA Compass és a Wincor a biztonságosabb ügyfélhitelesítésre helyezte a hangsúlyt, ezért olyan ATM-et fejlesztett, mely képes az arcfelismerésre, ezzel csökkenti a visszaélések lehetőségét. A biztonságosság további növelése érdekében olyan technológiával is felszerelték az ATM-et, amely "célzott audiokommunikációt" tesz lehetővé, vagyis az ATM hangjelzéseit csak az intézkedő ügyfél hallhatja. Az ATM képes a videokommunikációra banki ügyintézővel, ha erre szükség van, illetve lehetővé teszi a kontaktmentes pénzfelvételt az NFC technológián keresztül.
Egy másik új technológia lehetővé teszi a gépeknek, hogy a bennük tárolt készpénzt hatékonyabban kezeljék. Ez azt jelenti, hogy az eddigi bonyolult rendszereket egyszerűsítik, az ATM-ek a befizetéseket és a pénzfelvételt egy helyen képesek kezelni. Ez azért fontos, mert így a befizetett készpénzt fel tudják használni a kifizetésekre.
A mobil fizetések fejlődését illusztrálva a Tesco egy olyan videót mutatott be, melyen a jövő vásárlója okostelefonon intézi bevásárlását. Emily, a videó főszereplője, mobiltelefonján összeírja a vásárlási listát, mire az üzletbe ér, a listán szereplő tételeket már összegyűjtik számára. Mobilján recepttippeket kap a vásárolt termékek alapján, illetve figyelmeztetik, ha valószínűleg valamit elfelejtett a listáról, kérésre pedig házhoz is szállítják a termékeket.
A technológiákon kívül egy olyan tudásközpont kialakításának tervéről is beszámoltak, aminek célja a Wikipédiához hasonló szócikkek írása, amely kifejezetten a banki problémák megoldásában segít. Így ha egy Amerikában tartózkodó ügyfélnek segítenek, akkor a megoldás azonnal elérhető és használható, ha például egy Szingapúrban nyaraló ügyfélnek már egyszer jelentkezett ugyanolyan problémája. (PortFolio)