Kiterjesztett valósággal újít a Tesco
Kiterjesztett valósággal próbálkozik az angliai Tesco egy új projektben, amelynek célja az, hogy a vevőket összeismertesse a kinézett termékekkel.
Nem túl meglepő módon a Tesco áruházai nem képesek minden náluk kapható terméket kiállítani, így aztán nem egyszer a vevők kénytelenek zsákbamacskát hazavinni. Ezt a problémát oldaná most meg az áruházlánc az Augmented Reality (AR), avagy kiterjesztett valóság bevetésével.
A technológia ugyan nem teljesen új, – még itthon sem – de eddig boltokban még nem sokszor láthattuk, főleg nem ekkora mértékben. A vásárlók így megnézhetik a megvásárolni tervezett termékek 3D modelljét, amelyet kezükkel mozgatva akár körbe is forgathatnak. A próbaüzem jelenleg hat angliai üzletben folyik. Természetesen a próbaüzem alatt egyáltalán nem minden termék tekinthető meg: jelenleg csupán néhány Samsung tévé, tíz LEGO modell, néhány játék és érthetetlen okokból néhány DVD került be a választékba.
Emellett maga a működés is egy kissé nehézkes: a vásárlónak ki kell nyomtatnia egy AR kártyát, majd azt fel kell tartania a webkamera elé. Ezek után a monitoron a papírlap helyét elfoglalva megjelenik a modell, amelyet a papírlap mozgatásával lehet pozícionálni. Pont, mint a Nintendo 3DS esetében. A technológia óriási előnye azonban, hogy elvileg egy online applikáció formájában könnyen megoldható lenne, hogy bárki otthonról is megnézhesse például azt, hogy jó helyen vannak-e a kinézett tévén a HDMI bemenetek.
Jelenleg az nem tisztázott, hogy a szolgáltatás (a kódok nyomtatása és a modellek szemléje) csak a hat boltban, a helyszínen érhető-e el, vagy esetleg otthonról is kielégíthetjük kíváncsiságunkat. (technet)