Az igazi érdekesség nekem a hír végén van: megemlítik, hogy az áramellátási, sőt! az áramtermelési infrastruktúrát is javítani kell...
Ha elolvastad, érdekelne, hogy a számodra mit jelent az "alternatív energiatermelő források is intelligens módon tudjanak áramot betáplálni a hálózatba" kitétel... - mert szerintem itt is el van hantolva egy kutyatetem...
Állami támogatást vár az elektromos mobilitás fejlesztéséhez a német ipar
Magasabb állami támogatást kér a német elektrotechnikai ipar az elektromos autók bevezetésének meggyorsításához szükséges kutatásokhoz.
"Németországnak a lehető legjobb technológiával kell pozícionálnia magát a nemzetközi piacon. A fejlesztés középpontjában az akkumulátor technológia áll, ezért több elektrokémiai tanszék megnyitására lenne szükség" - jelentette ki Friedhelm Loh, a ZVEI szakmai képviseleti szervezet elnöke a dpa hírügynökségnek.
A kormány második ösztönző csomagjában (Konjunkturpaket II) az energiatárolási technológia fejlesztések finanszírozására előirányzott 500 millió eurós összeget meg kellene duplázni - hangsúlyozta Friedhelm Loh a kölni elektromos mobilitási konferencián. Szerinte az elektromosipari vállalatok 2014-ig mintegy nyolc milliárd eurót fordítanak majd elektromos mobilitási kutatási és fejlesztési célokra, és ebből a politikának is ki kell vennie a részét.
Az elektromos autók vásárlását a bevezetési periódusban kedvezményekkel kellene ösztönözni például az áramhasználati oldalon, a viszonylag magas előállítási költségek ellentételezésére. Ösztönző hatással lenne például a buszsávok használatának felszabadítása is az elektromos autók előtt. A francia példára nyújtott közvetlen vásárlási kedvezmény ötletét azonban a ZVEI elnöke elveti. "Az elektromos autók használatát kell támogatni, nem pedig a beszerzésüket" - mondta.
A német kormány tervei szerint 2020-ra egymillió elektromos autó róná a németországi utakat. A ZVEI elnöke szerint a cél elérésében a kormánynak jó példával kellene élen járnia, és el kellene érnie, hogy a szövetségi, tartományi, illetve önkormányzati tulajdonban lévő flottákban minden második járművet elektromosra cseréljenek le. Mivel ezek az autók egy bizonyos időn belül a használtautó-piacra kerülnek, ez segítené az elektromos járművek elterjedését a magánhasználatban is.
"Az elektromos mobilitás kérdését azonban ágazatok között átívelő módon kell vizsgálni" - mondta Friedhelm Loh. "Ügyelni kell arra, nehogy csak elektromos autóink legyenek a szükséges infrastruktúra nélkül." Elsősorban az elavult áramellátási hálózatot kell úgy felújítani és átalakítani, hogy alternatív energiatermelő források is intelligens módon tudjanak áramot betáplálni a hálózatba. (MTI)