Csak a receptet kell elővenni és kattintani: rögtön jönnek a hozzávalók
Személyre szabható receptek mellett a főzéshez szükséges alapanyagokat is összeszedi és házhoz is szállítja egy német startup. A receptekhez szükséges hozzávalókon túl a vásárlók bármilyen egyéb, otthonról hiányzó terméket is bedobhatnak a kosarukba.
***
Szerintem jó ötlet, nekem hiányozna a receptválogatás, a piacozás élménye, a közös előkészítés, főzés - de el tudom fogadni, hogy életképes az ötlet. A magyar verzió: Chefbag >>>
***
A koronavírus-járvány alatt egyre népszerűbbek lettek az élelmiszer-házhozszállítást, illetve az azonnali kiszállítást biztosító cégek. A Kitchenful német startup ennél ezeknél egy lépéssel tovább megy és összeköti a receptkeresést, az otthoni főzést és a bevásárlást. A cég ugyanis kombinálja a házhoz szállítást vállaló cégek szolgáltatásait azokkal a cégek szolgáltatásával, amelyek a kiválasztott receptekhez előre porciózott alapanyagokat küldenek.
A Kitchenfulnál ételötleteket, recepteket kapnak az előfizetők, illetve a szükséges hozzávalókat is meg lehet vásárolni azok elkészítéséhez. A cég eddig 1 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől egyelőre Berlinben és Münchenben indul a TechCrunch cikke szerint.
A szolgáltatásra feliratkozóknak először is a preferenciájukat és céljaikat kell megadni, azaz lehet választani vegán, vegetáriánus, tejmentes és gluténmentes lehetőségeket, de alacsony szénhidráttartalmú vagy egészséges zsírokra optimalizált receptek is vannak.
Ki lehet választani a hétre egy menüsort, amelyet testre is lehet szabni, például több adagot rendelni bizonyos napokon vagy éppen kihagyni belőle az olyan termékeket, amelyeket máshol venne meg az előfizető. A heti menü kiválasztása után, az elkészítéshez szükséges termékek automatikusan bekerülnek a bevásárlókosárba, de ehhez hozzá is lehet tenni más terméket is, amelyre szüksége van a vásárlónak. (Napi)
A Walmart és a Kroger is partner
Christian Schiller, a Kitcheful ügyvezető szerint a bevételeik nagy része a felhasználók által fizetett díj jelenti, amelyet a személyre szabott heti menük létrehozásáért, a bevásárlókosár összeállításáért és az ételek elkészítéséhez szükséges utasításokért fizetnek, illetve a cég jutalékot kap a partner-élelmiszerboltoktól is.
Németországban a REWE lánccal, míg az Egyesült Államokban a Walmart és a Kroger cégekkel kötöttek partnerséget. (Napi)
***
Az Üzleti innováció blogon igyekszünk rajta tartani a kezünket a magyar innováció ütőerén. Az egyik legrégebb óta üzemelő, üzleti innovációval, üzletfejlesztéssel foglalkozó blog révén látjuk, hogy mi az, amit "kajálnak" (mi megy, mit olvasnak szívesen - és ezt történelmi távlatban is nyomon tudjuk követni: mi az, ami csak hype volt, mi maradt ténylegesen a piacon...)
Projektjeink révén olyan szélesen tudunk meríteni, amelyet csak nagyon kevesen: Üzleti innováció díjat hirdetünk (III. Üzletfejlesztési Díj), oktatásokat szervezünk, készítjük a Magyar Innovációs index (INNDEX) legújabb verzióját, autitálunk i7+ Innovációs Audit szerint, innovációs, üzletfejlesztési konferenciákat rendezünk.
Kapcsolat: Fodor Zoltán, 06/30/866 64 85