A Pepsi szerint az ügynökségek leragadtak
A cég egyik vezetője szerint az iparág még mindig a 20 évvel ezelőtti működésmódra van berendezkedve, nem tudja kiszolgálni az állandó jelenlét igényét.
Brad Jakeman, a PepsiCo italdivíziójának elnöke szerint az olyan márkáknak, mint a Pepsi vagy a Lay’s, ma már nem évi öt, hanem ötezer tartalmi egységre van szükségük, a kifejlesztésükhöz pedig nem hat hónap, hanem hat nap vagy hat óra áll rendelkezésre. Ráadásul kétmillió dollár helyett húszezerből kell megoldani a feladatot. Röviden összefoglalva: a márkáknak valós idejű tartalomgyártásra van szükségük.
Az ügynökségek többsége ugyanakkor képtelen tartósan ilyen fordulatszámon pörögni, fenntartható és hatékony formában. És mivel nem áll rendelkezésre megfelelő infrastruktúra az igények kiszolgálásához, ezt a hirdetőknek maguknak kell öszeállítaniuk, ötvözve a piacon elérhető megoldásokat.
Erre a kihívásra született válaszként a Pepsi házon belüli tartalomgyártó részlege, a Creators League, amely más márkák számára is dolgozna. Az egység ugyan még csak születőben van, de az első lépések alapján Jakeman arra számít, hogy három éven belül kétszámjegyű összeget hozhat be, dollármilliókban kifejezve. Egyúttal cél az is, hogy a tartalom értékesítésén keresztül a PepsiCo milliárd dolláros márkáinak – például Pepsi, Doritos, Gatorade - marketingje önfinanszírozóvá váljon. (MédiaPiac)
Kapcsolódó bejegyzések az Üzleti innováció blogon:
Új stratégia: az innováció kulcsszerepet játszik a Pepsinél
Pepsi üzletfejlesztés - Új piaci modell, halkabb dübörgés
Kapcsolódó oktatás:
EDUTUS Főiskola - Üzleti innovációs /üzletfejlesztési menedzser továbbképzés