Az Üzletfejlesztési Díj 2014 első helyezettje: a BCONHUNT
Az innovatív Canon 2015-ben is támogatja a harmadik alkalommal kiírt Üzletfejlesztési Díjat.
Ajánló:
Üzletfejlesztési Díj 2015 pályázati kiírás és szándéknyilatkozat >>>
I7 innovációs audit a pályázóknak és Innovatív Vállalkozás minősítés >>>
Innovációs rangsor - a leginnovatívabb magyar cégek: Magyar Innovációs Index (INNDEX) >>>
Interjú: BCONHUNT
Mutatkozzatok be, kik vagytok, mivel foglalkoztok, és hol vagytok elérhetők?
A BCONHUNT csapata mikro-lokációs szolgáltatások fejlesztését tűzte ki céljául melynek alapja a BCONHUNT platform.
A BCONHUNT a jelen kor technológiai lehetőségeit kihasználó vásárlásösztönző platform, amelyben a vásárlók testre szabottan, a saját érdeklődési körüknek megfelelő ajánlatokkal és akciókkal találkozhatnak. A kiskereskedelmi vállalkozások számára egy számokkal mérhető hatékonyságú, alacsony költséget jelentő mobilmarketing eszköz. Alkalmazásával precízen célzott ajánlatokon keresztül, játékos formában növelhető az üzlet forgalma. A BCONHUNT végső célja, hogy a platform egy világszerte elérhető, a legújabb mobil technológiákon alapuló vásárlásösztönző rendszerré váljon, amely az online vásárlás előnyeit kihasználva segít az offline értékesítésben.
A platform első szolgáltatása a BCONSHOP alkalmazás melynek segítségével a felhasználók csak a számukra érdekes akciókról kapnak tájékoztatást mindig megfelelő időben és helyen. Az alkalmazásban, vagy a weboldalon egy villámgyors regisztráció után beállíthatják érdeklődési köreiket (mit szeretnének vásárolni, milyen akciókra nyitottak) és a rendszer kiválogatja nekik a legjobb ajánlatokat. Ezek a felhasználók beállításainak és pillanatnyi földrajzi helyzetének megfelelően jelennek meg egy listában, ahol már csak a konkrétan nekik szóló ajánlatok között válogathatnak. Amikor a felhasználó egy korábban kiválasztott akció közelében jár, azonnal értesítést kap róla, így már csak élnie kell a lehetőséggel. A rendszer használata szó szerint lehetőséget kínál, tehát nem szükséges előre megvásárolni az akciós ajánlatban szereplő terméket vagy szolgáltatást, így a vásárló a helyszínen dönt a vásárlásról, a kereskedő pedig üzlete látogatottságának növekedésétől várhatja a forgalom javulását. A felhasználók aktuális pozícióját (a bevásárlóközponton belül) egy az üzletben elhelyezett Bluetooth jeladó (iBeacon) segítségével határozzuk meg, a vásárló látogatásokat ezzel az eszközzel monitorozzuk, a személyes megjelenés feltétele a kedvezmény igénybevételének.
Elérhetőségeink:
Honlap: www.bconhunt.com
E-mail: office@bconhunt.com
A startup előtti életben mivel foglalkoztatok?
Alapvetően mobil és vezetékes telekommunikációs háttérrel rendelkezünk, de dolgoztuk különböző típusú informatikai fejlesztő cégeknél is. Előző munkáink során sok tapasztalatot szereztünk a most divatos hívószavak kapcsán (Big Data, mobil alkalmazások, okostelefonok, vezeték nélküli technológiák) így a kifejlesztett rendszer mindenből tartalmazz egy kicsit.
A közös kapocs mindenképp a „kütyük” szeretete és a bennük rejlő lehetőségek kihasználásának igénye.
Mi volt az első ötlet, ami a jelenlegi termékhez, szolgáltatáshoz vezetett és hol született meg az ötlet?
Az első ötlet megszületésének két pillére volt. Az egyik a marketing szaksajtóban és konferenciákon unalomig ismételt dogma miszerint az online és offline értékesítésnek előbb-utóbb össze kell érnie, meg kell találni azt a szinergiát a két terület között ahol az online módszerek segíteni, tudják a hagyományos kiskereskedelmi üzleteket forgalmuk növelésében.
A másik pillér a 2013 végén az aktuális Apple Keynote-on csak úgy „mellékesen” bejelentett iBeacon eszköz – mögötte a Bluetooth Low Energy 4.0 technológia – bejelentése volt.
Az eszköz megjelenését a mögöttes marketing célokat összehangolva megszületett az ötlet drótváza, ami a fejlesztés során természetesen sokat változott technológiai adottságok és az üzleti modell folyamatos csiszolása miatt. Az első ötlet megszületésének helyszíne a Maros kertvendéglő volt ahol egy hosszabb agyvihar keretében fektettük le az alapokat.
Magyarországi piacban vagy külföldben gondolkodtok?
Már induláskor két nyelven indultunk és közép,- hosszú távú cél mindenképp a külföldi terjeszkedés, lokalizált tartalmakkal és működéssel.
A magyar piacon szeretnénk megszerezni az első körös tapasztalatokat és már egy finomhangolt megoldással terjeszkedni nemzetközi irányban.
A platform igénybe vételét az országhatárok nem befolyásolják, gyakorlatilag már jelen állapotában is földrajzilag bárhol igénybe vehető.
A startup üzlet közösségi inkább, vagy egyéni zseniken múlik?
Valószínűleg a kettő egészséges elegye. Szükség van az egyénekre, akik a magunk területén zseniként működnek, de a teljes egész mégis egy közösség összehangolt munkája és sikere. A jó mix az, amikor az egyes területek zsenijei egymást megértve, egy közös célért téve erőfeszítéseket hoznak létre értéket.
A fogyasztó agyával gondolkodtok a fejlesztés során, vagy a saját elképzeléseiteket valósítjátok meg?
Ez az egyik legnehezebb pontja a fejlesztésnek. Próbálunk a fogyasztó agyával gondolkozni, de mi a teljes fogyasztói bázisnak csak egy kis részét képviseljük, így csak arra támaszkodni, hogy csapaton belül mit gondolunk nagy merészség. A fogyasztói szokásokkal kapcsolatos kérdéseinkre remélhetőleg válaszokat kapunk jelen bevezetési szakaszban ahol már monitorozható, hogy a felhasználók hogy használják a szolgáltatást és milyen intenzitással.
Mi a legnagyobb probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?
Jelen fázisban nem probléma, inkább megoldandó feladata a kereskedelmi partnerek körének bővítése és ezáltal a felhasználók számának növelése. A klasszikus tyúk vagy a tojás esetével állunk szemben, akkor tud jelentősen nőni a felhasználók száma, ha a számukra érdekes termékekkel, szolgáltatásokkal találkoznak a rendszerben. Nagy üzlethálózattal rendelkező, magas márkaértékkel rendelkező kereskedelmi partnert pedig akkor tudunk jó eséllyel bevonni a szolgáltatásba, ha megfelelő mennyiségű felhasználót tudunk számára biztosítani, akiket a rendszeren keresztül el tud érni.
Több ötletben kell gondolkodni a mai világban, vagy elég egy ötlet is?
Mindenképp több ötletben. Nem lehet biztosra menni a tekintetben, hogy a csapaton belül és a környezet által jónak ítélt ötlet a piacon is megállja a helyét. A BCONHUNT platform létrehozásakor ez motivált minket, célunk az volt a kezdetektől, hogy a fejlesztett rendszer több alkalmazás kiszolgálására képes legyen, több területet lefedve az alapműködés biztosította lehetőségekkel.
Hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?
Az ötlet felépítésében az elsődleges szempont annak vizsgálata, hogy a kifejleszteni kívánt terméknek vagy szolgáltatásnak mekkora a felvevő piaca és milyen tendenciákra lehet számítani. A BCONHUNT esetén a jelenleg fennálló technológiai korlát (Android 4.3 és iOS7 penetrációs rendszerek elterjedtsége) napról-napra olvad így a szolgáltatás igénybevételére alkalmas készülékek száma és ez által a potenciális felhasználók száma folyamatosan növekszik.
A fejlesztés és főleg a kereskedelmi partnerek bevonása során folyamatosan arra törekedtünk, hogy az előzetesen meghatározott – számunkra fontos – célcsoport igényeinek megfelelően alakítsuk ki a rendszert és annak tartalmát.
A piacra jutásban, a mi esetünkben nagyon fontos volt egy olyan nagy partner bevonása, aki több üzlettel rendelkezik és lát fantáziát a szolgáltatásban. A kezdeti lépésekben nagy segítségünkre volt az Immochan aki az általa üzemeltetett üzletsorok bérlői felé továbbította a szolgáltatás igénybevételének lehetőségét, így induláskor már 60-70 üzletben jelen tudtunk lenni.
Természetesen folyamatosan használjuk az online felületek lehetőségeit annak érdekében, hogy megoldásunk ismert legyen a célközönségünk számára, a ma már klasszikus felületek mindegyikével rendelkezünk (Facebook, LinkedIn, Google+, YouTube, Twitter) és az online és nyomtatott sajtó felé is igyekszünk kommunikálni a rendelkezésünkre álló erőforrásokhoz mérten.
A piacra jutás kulcsa a kereskedelmi partnerek széles körben történő bevonása a rendszerbe. Ezt a tevékenységet jelenleg direkt megkereséssel és személyes eladási módszerekkel végezzük, mely módszerek lassabbak ugyan de jelen helyzetben költséghatékony megoldást jelentenek a terjeszkedésben.
Mit üzentek a mostani fiataloknak, hogyan kezdjék el?
Erre viszonylag egyszerű a válasz: nagyon fontos, hogy higgyenek a megálmodott termékben vagy szolgáltatásban, ne veszítsék el a fókuszt, kitartóak legyenek a kezdeti esetleges kudarcok és problémák kezelésében és persze nem árt ha a háttérben rendelkeznek egy üzleti angyallal, mert hamar eljöhet az a pillanat amikor fejlesztési vagy marketing szempontból költségek jelentkeznek.
Külön figyelmükben szeretném ajánlani azokat a közösségeket melyek a start-up vállalkozások felkarolásán és népszerűsítésén dolgoznak, illetve azokat a fejlesztői programokat melyek keretein belül akár díjmentesen is hozzá lehet férni a fejlesztésekhez szükséges keretrendszerekhez, szoftverekhez.
Elérhetőségek
www.bconhunt.com
office@bconhunt.com
Alapítók:
Vezse Árpád – műszaki terület
arpad.vezse@bconhunt.com
Gaál Viktor – kereskedelmi, marketing terület
viktor.gaal@bconhunt.com
+36 30 218 68 60
Forrás: startupper.hu