Bankok, vége az arany éveknek - De itt a megoldás!
A bankok számára vége az igazi arany éveknek a feltörekvő piacokon: a növekedési lehetőségek visszafogottabbak lettek, az itt elérhető brutális marzsoknak leáldozóban. De még így is háromszor magasabb megtérüléssel működnek itt a bankok, mint a fejlett piacokon. A McKinsey tanulmánya rámutat: a piacfelforgató technológiai újításokkal, például facebookos bankolással vagy helymeghatározás alapú fizetési megoldásokkal még vissza lehet hozni valamit a dicső múltból.
Garanti Bank - Törökország
A török alapítású Garanti Bank a kedvelt közösségi hálózatokat (Facebook, Twitter, Foursquare) kötötte össze mobilbanki megoldásával, az "iGaranti"-val. A közösségi hálózatokon keresztül a felhasználók meghívhatják barátaikat, ismerőseiket (akár cégeket is) az app használatára, ezáltal ők is csatlakozhatnak az iGaranti közösséghez. Ezután az app felhasználói összeköthetik bankszámlájukat az alkalmazással, így pénzt küldhetnek egymásnak, és pénzt kérhetnek egymástól. A megoldást kártyás telefonok egyenlegének feltöltésére és csekkek befizetésére is használható.
Bradesco Bank - Brazília
Az egyik nagy brazil bank, a Bradesco szintén a Facebook felé nyitott azzal, hogy egy a Garantiéhoz hasonló megoldást fejlesztett. A Bradesco alkalmazásával a felhasználók a Facebook üzenőfalukon ellenőrizhetik valós időben a számlaadataikat és függőben lévő átutalásaikat. Az ügyfelek pénzt küldhetek facebookos ismerőseiknek, átutalásokat indíthatnak, sőt, fogyasztói hitelt is igényelhetnek a bankjuktól. Jelenleg 1 millió regisztrált felhasználója van az appnak.
FNB - Dél-Afrika
Az FNB bank helymeghatározás alapú fizetési megoldásával 500 méteren belül az alkalmazás felhasználói azonnal pénzt küldhetnek egymásnak. Az így kapott összeget a fogadó fél 30 napon belül felveheti a bank bármelyik ATM-jénél (bankkártya használata nélkül). Az appot bárki letöltheti, az is, aki nem ügyfele a banknak, és így is tudja fogadni a beérkező összegeket.
M-Pesa - Kenya
Az M-Pesa egy mobiltelefon alapú mikrohitelezési és pénzküldő szolgáltatás, amelyet 2007-ben indított el a Vodafone (Safaricm és Vodacom) Kenyában, de mára Afganisztánban, Dél-Afrikában, Indiában, sőt, tavaly óta Kelet-Európában is elérhetővé vált. A szolgáltatás lényege, hogy az M-Pesa mobilon keresztül elérhető számlákat vezet, ahol az ügyfelek betétet helyezhetnek el, pénzt küldhetnek innen és fel is vehetik azt. Az M-Pesa 120 ezer szerződött partnerénél lehet készpénzt befizetni és felvenni, a pénzküldés pedig SMS-alapú technológiával működik. (Portfólió, rövidítve)
Innováció, üzletfejlesztés, újdonság a bankszektorban - Banki termékfejlesztés: digitálisra váltanak
2015.03.29. 08:50 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: vodafone bank újdonság innováció alkalmazás twitter lehetőség app bankszámla feltöltés növekedés befizetés bankszektor megtérülés termékfejlesztés átutalás fizetési megoldás üzletfejlesztés mikrohitelezés helymeghatározás számlaadat foursquare technológiai újítás feltörekvő piac marzs facebookos bankolás helymeghatározás alapú fizetési megoldás garanti bank igaranti bradesco fogyasztói hitel hitelt igényelhetnek beérkező összeg -pesa
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr997314668
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.