A közelmúltban átadásra kerültek a második Üzletfejlesztési Díj pályázóinak elismerései - a cégek bekerültek a Magyar Innovációs Index-be (INNDEX)
Ennek kapcsán még folynak és hamarosan befejeződnek a Díjon induló cégek Üzleti innovációs auditjai - és ennek alapján az ebben az évben pályázó cégek is minősítésre kerülnek. (Addig ezek a vállalkozások úgynevezett Figyelőlistára ("F" kategória) kerülnek.)
Üzleti innovációs Audit és Innovatív Vállalkozás minősítésl
Az innováció hamarosan éppen olyan vállalati értéket befolyásoló tényező lesz, mint a környezettudatosság. A vállalatok sorra jelentetik meg Fenntarthatósági Jelentéseiket - ennek mintájára Magyarországon is jönnek az úgynevezett Innovációs Jelentések, amelyekben a szervezetek tanúbizonyságot tesznek, hogy ők készülnek a jövőre, ott is lesznek és képesek ügyfeleiket, partnereiket is átvinni és így csökkentik a gazdasági kockázatokat a számukra.
Magyarország tehát most az élen jár: az Üzletfejlesztési Portálnál már most működik ez az Innovációs Riport-rendszer - és az Ön számára is elérhető.
Az Innovációs Jelentés alapja egy Üzleti innovációs Audit.
Az Üzleti Innovációs Audit egy olyan bevált eljárás, amely a vállalkozás kulcs-tényezőire összpontosít.
Vizsgálja a vállalkozás hozzáállását az ügyfelekhez, a piachoz, az új termékek, szolgáltatások, előállításához, az üzleti folyamatok megújításához: azaz honnan szerzi az ötleteket, hogyan kezeli azokat, milyen folyamatokkal - és milyen szervezetben - alakítja át az ideákat új piaci sikerekké.
Az Audit követelményeinek megfelelt vállalkozások bekerülnek a Magyar Innovációs Indexbe (INNDEX) - letölthető Magyar Innovációs Index (INNDEX) 2015. tavasz (2015.03.14) >>>
Egy minta egy rövidített Innovációs Jelentésre:
Három csillagot kap az innovatív magyar cég (Rövidített innovációs Jelentés, az Innovációs Audit alapján)
A cég a megalakulásától fogva kiemelt figyelmet fordít az innovációra. Az úgynevezett válság ellenére csak saját tőkéből, illetve pályázati pénzekből oldja meg a kutatás-fejlesztést.
Szervezetten és tudatosan keresi az új ötleteket, bevált mechanizmus támogatja azok termékké, szolgáltatássá konvertálását. A munkatársak számára akár munkaköri leírások szintjéig megjelenik az ötletelés, az újdonságok kialakításában való közreműködés. Ezt elismerik, anyagilag és erkölcsileg is.
A menedzsment döntési mechanizmusa jónak látszik, gyorsan és határozottan reagálnak. A kommercializációt kiemelkedő marketingmunka támogatja. A cég kész és képes a piaci körülmények megváltozásából adódó lehetőségeket kezelni. Ez egyfelől jelenti egy új szervezeti meghatározást (a tevékenység definíció változása megnyitotta a piaci lehetőségeket), a szervezeti működés (mátrix) átalakítását, másrészt a szervezeti kultúra megváltoztatását (mivel ez nem egy rövid időszak eredménye, ebben a vonatkozásban csak az elindítást konstatálhattuk). A vállalati erőforrások hatékony kezelését informatikailag is meg kívánják támogatni, az új struktúrának megfelelő vállalatirányítási rendszerrel.
A kutatásoknak, innovációnak nemcsak a tudományos sikerét keresik, hanem a pénzügyi vonatkozásai (a szervezet és tulajdonosi profitelvárások) is kiemelten fontosak. A fejlesztések vonatkozásában képesek a leállításról is dönteni.
A cég széleskörű külső kapcsolatrendszerben (kiemelt ügyfelek, partneri cégek, szakmai szervezetek stb.) tartja kezét a számára fontos piacok ütőerén, szerzi meg az ötleteket, illetve olyan tudást, amellyel alkotó módon egészíti ki saját meglevő képességeit.
Belső kommunikációjában megjelenik a tudásmegosztás, illetve a munkatársi teljesítmények közvetítése, elismerése (vállalati események, rendezvények, belső portál, hírlevél).
Nagyon fontos, hogy a szervezetben szorosan együtt van az üzleti újdonságok kialakítása és azok kommercializációja.
Az Audit elsődleges értékelése alapján a cég háromcsillagos minősítést kap, ennek alapján jogosult az Innovatív Vállalkozás cím használatára.
Az Üzleti innovációs Audit, minősítés és Innovációs Jelentés elkészítése az Üzletfejlesztési Díj pályázóinak a nevezési díj keretén belül zajlik, külön térítés nélkül.
Mutassa be üzleti újdonságait, pályázzon a legnagyobb független, szakmai elismerésre: érdeklődjön az Üzletfejlesztési Díj 2015 lehetőségeiről Fodor Zoltán, szakmai igazgatónál, 06/30/600 31 26.
Kapcsolat és további információ
Üzletfejlesztési Díj
Fodor Zoltán
szakmai igazgató
Telefon: 06/30/600 31 26
Üzletfejlesztési Díj e-mail >>>