Kilőtt a LinkedIn
Nem lehetett panasz a LinkedIn negyedéves számaira, amik sikeresen haladták meg az elemzői várakozásokat. Némileg azonban árnyalta a képet, hogy ezzel egy időben a vállalat visszavágta negyedik negyedéves várakozásait. A cégről viszont tudni kell, hogy mindig inkább a konzervatív előrejelzéseket preferálja, ezért az elemzők továbbra is optimisták a vállalat jövőjével kapcsolatban. A piacnyitás után a vásárlók meg is rohanták a papírt és pénteken nap közben 12 százalékos emelkedésben is járt az árfolyama.
Enyhén túlteljesítette a várakozásokat a LinkedIn, a FactSet 48 centes becslésével szemben 52 centes tisztított EPS –t ért el a legutóbbi negyedévben. A cég árbevétele pedig 568 millió dollár lett a harmadik negyedévben, ami ugyancsak megelőzi a várt 557,6 millió dollárt és 45 százalékos emelkedést mutat éves alapon.
Némileg azonban rontott a hangulaton, hogy a vállalat visszavágta negyedik negyedéves várakozásait. A várt árbevétel nagyságára a májusban közzétett 617 milliós becsléssel szemben már csak 600-605 millióval számolnak az utolsó negyedévre. Emellett a korrigált EBITDA várakozásaikat is csökkentették, már csak 153-155 millió dollárt várnak, szemben a májusi 165 milliós előrejelzéssel, emellett módosították az előrejelzést a tisztított EPS tekintetében is és már csak 49 centtel számolnak részvényenként.
Elemzők azonban nem látnak okot a pánikra. A Citi elemzői úgy vélik, a LinkedIn mindig felülteljesíti várakozásait és továbbra is enyhe emelkedési potenciált látnak a papírban. Ezt jól mutatja az is, hogy a negatív előrejelzések ellenére a Citigroup 188 dollárról 206 dollárra emelte a papír célárát és továbbra is tartásra ajánlják azt. A Citi elemzői kiemelik továbbá, hogy a vállalat múltbeli adatait tekintve az árbevétel előrejelzésének körülbelül 5 százalékos, az EBTDA-énak pedig 10 százalékos felülteljesítése várható 2014 utolsó negyedévében. A Thomson Reuters elemzői is a közzétett negyedik negyedéves várakozások felülteljesítését várják, 52 centes tisztított EPS-sel és 611,6 millió dolláros árbevétellel számolnak.
A vállalat egyik fő növekedési potenciálját a kínai felhasználók növekedésében látják. Idén februárban a vállalat egy kínai nyelvű "béta" verziót is indított, amivel a távol-keleti ország potenciális felhasználóit célozta meg. Ennek a törekvésnek a sikerességét támasztja alá, hogy a harmadik negyedévben a LinkedIn új felhasználóinak 75 százaléka már az USA-n kívülről származott és elemzők azt is kimutatták, hogy a legtöbb USA-n kívüli új felhasználó már Kínából származik.
****
Üzletfejlesztési Díj a leginnovatívabbaknak: november 17-ig pályázhat - Üzletfejlesztési Díj tájékoztató a Computerworldön >>>
Az üzleti innováció, üzletfejlesztés nem csak az újdonságok jövedelmező előállításáról szól - az üzleti innováció egy határozott üzenet, hogy a cég tudatosan készül a jövőre és ezért minden bizonnyal ott is lesz.
Ma - a turbulens, válságos gazdaságban - mindenki azt a biztos pontot keresi, aminek a révén ő és családja, vállalkozása képes túlélni, fejlődni.
Az üzleti innováció, üzletfejlesztés csökkenti a partnerek kockázatát is - mutassa be, hogy Ön felkészült a jövő kihívásaira és képes partnereit átvinni oda.