Rendszerben az ügyfélbeszélgetések
A Nextent Informatika Zrt. fejlesztő csapat több mint egy éves fejlesztői munka után lezárta a CLICLA elnevezésű projektet. Július hónaptól minden érdeklődő, telefonos ügyfélszolgálattal rendelkező cég számára elérhető a telefonbeszélgetés rendszerező program, amely az ügyfelek megszerzésének és megtartásának hatékonyságát növeli intelligens elemző rendszerének segítségével.
A Nextent CLICLA (client classification by calls) nevű fejlesztésének fő célkitűzése egy olyan újszerű technológia kidolgozása volt, mely az előzetesen rögzített ügyfélszolgálati telefonbeszélgetések hangfelvételei alapján osztályozza az ügyfeleket. Az osztályozás többféle aspektus alapján történhet. Kérhető CRM adatok (pl. név, demográfia, fogyasztói- és fizetési szokások) szerinti osztályozás, sőt ezek kombinálására is lehetőséget ad a rendszer. Az elhangzott beszélgetésekből kinyert információkból a rendszer automatikusan csoportokat képez az azonos paraméterekkel rendelkező ügyfelekből. A csoportokat később akár az ügyfelekkel történő levelezésben, a megszólításnál vagy bármely ügyfél interakciónál fel lehet használni, mivel az azonos csoportba osztályozott ügyfelek várható viselkedése, reakcióik hasonlóak lesznek. A kapott csoportok elemzése során további összefüggések szűrhetőek ki, amelyek az ügyfél megszerzésének, ill. megtartásának sikerességére mutatnak rá.
A most elkészült prototípus felhasználói az egyes rendszer által készített ügyfél csoportok segítségével személyre szabott kommunikációt folytathatnak, valamint egyedi marketingajánlatokat dolgozhatnak ki potenciális és meglévő ügyfeleik számára. Az így kidolgozott ajánlatok nem szubjektív érzéseken és korábbi szakmai tapasztalatokon alapulnak csupán, hanem egyértelműn az adott időszak meglévő ügyfél igényeihez, valamint az egyes csoportok korához, habitusához igazíthatóak.
A nagy telefonos ügyfélforgalmat bonyolító cégek marketing tevékenységének hatékonyság növelésére kifejlesztett rendszer nyelv-függetlenségének köszönhetően a jövőben nem csak hazánkban, de külföldön is számít a szolgáltató nagyvállalatok érdeklődésére.
A legújabb fejlesztés 2012 év végén indult és 2014 nyarán zárult. A kutatás-fejlesztési projektet a cég szegedi innovációs központjában valósult meg.
A GOP-1.1.1-11-2012-0050 azonosító szám alatt futó beruházást az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió 165.867.500 forinttal támogatta.
****
A NEXTENT az Üzletfejlesztési Díj I. helyezettje 2013-ban.
Innovatív cég? Új termék vagy szolgáltatás? Jelentkezzen az Üzletfejlesztési Díj 2014 pályázatára!
További információk:
Kapcsolódó cikk a Computerworld-ön: Az üzleti célú innováció meghatározza a cégértéket
A II. Üzletfejlesztési Díj letölthető anyagai:
- Üzletfejlesztési Díj - Pályázati kiírás
- Üzletfejlesztési Díj - Jelentkezési lap (Szándéknyilatkozat)
- Üzletfejlesztési Díj - Vezetői összefoglaló
- Üzletfejlesztési Díj - A kapcsolódó Üzleti innovációs Audit tájékoztatója
- Üzletfejlesztési Díj 2013 (az első, már lezajlott pályázat nyertesei, fényképei, sajtóközleménye...)