Meglepő húzások a titkolózó multitól
Eddigi megközelítésével szakítva hamarosan digitális játékokat is forgalmaz az IKEA - hangzott el a svéd vállalat központjában rendezett rendhagyó tájékoztatón.
Az IKEA mindig is meglehetősen zárkózott volt a külvilág felé, úgy gondolta, kommunikáljanak helyette a termékei és az áruházai. Az alapító, Ingvar Kamprad háttérbe vonulásával azonban ez a jelek szerint megváltozik. A multinacionális vállalat a hét elején a Dél-Svédországban lévő almhulti központjában nagyszabású sajtónyilvános eseményt szervezett, amelyre a Figyelő Online is meghívást kapott.
A kisvárosban egyébként szinte minden a cégről szól, amely évtizedekkel ezelőtt itt nyitotta meg első áruházát. A település központjában nehéz kettőt lépni úgy, hogy ne emlékeztetne valami a vállalatra.
Digitális nyitás
Ami a bemutatott újdonságokat illeti, az egyik legnagyobb a virtuális játékok felé fordulás, hiszen az IKEA eddig meglehetősen idegenül mozgott a digitális világban. A várhatóan késő ősszel érkező, tabletekre optimalizált játékok célja, hogy közös tevékenységre adjanak lehetőséget a kütyüket szinte az első pillanattól nyüstölő gyerekek, valamint a szülők között. Különösen, ha az utóbbiak valamelyike távol van, mondjuk egy üzleti út miatt.
Esetleg hosszabb időre. A bemutatott olcsó megoldások tárháza reflektál a fejlett országok társadalmi mozgásaira: az egyik mintaszoba lakója egy egyedülálló fiatal, akinek minden pénze elúszott egy rosszul sikerült befektetés miatt, és a nulláról kell újrakezdenie. A másiké egy nagymama, akinek meg kellett válnia az otthonától, és a gyerekeihez költözik.
Nagyvilági szokások
Szintén a kommunikációs nyitást mutatja, hogy a vállalat első alkalommal hozott nyilvánosságra egy kiterjedt kutatási anyagot, amely a világ nyolc metropoliszában, 8 ezer ember megkérdezésével készült. Ha kíváncsi arra, mikor kelnek Berlinben, mennyi idő alatt reggeliznek meg Moszkvában, hány percet szánnak sportolásra Londonban, vagy mennyit facebookoznak Párizsban, kattintson ide. (Közép-Európa sajnos kis piac, a földrészről csak az előbbi városok szerepelnek a felmérésben.)
Magára valamit is adó multi nem lehet meg a szociális felelősségvállalása és fenntarthatósági törekvései bemutatása nélkül. Az IKEA ennek jegyében indít Indiában és Thaiföldön olyan kezdeményezést, amelynek keretében helyi kézművesek áruinak felvásárlását és piacra vitelét vállalja. Régiónk azonban ebben a tekintetben sem ígérkezik megfelelő felvevőpiacnak, így a párnákat, edényeket és egyéb tárgyakat a tervek szerint a svéd, svájci és ausztriai áruházakban értékesítik majd. (Figyelő Online)