Újabb innovációk az easyJet légterében
Drónok a kereskedelmi repülésben, papírmentes adminisztráció, 3D-s kiterjesztett valóság projekt - ezekkel lepte meg ma az easyJet a légiközlekedési piacot. A légitársaság bázisán, a Luton repterén mutatták be a forradalmi újításokat, melyeken az easyJet 237 mérnöke dolgozott az elmúlt időszakban.
Az új, innovatív technológiákat a 220 darab Airbus A319 és A320 repülőgépből álló flottájának hatékonyabb üzemeltetése érdekében veti be az easyJet, megőrizvén ezzel az iparág vezető pozícióját a pontosság és biztonság tekintetében, ezzel egy időben csökkentve a késések idejét és számát.
Drónok a megfigyelésben
A bristoli egyetem repüléstani és robotmechanikai tanszékével együttműködve a légitársaság távirányítású repülőgépeket, drónokat vet be jövő évtől az Airbus gépek megfigyelése érdekében, amelyek a megfigyelés során bármilyen karbantartási munkát igénylő hiba esetén azonnal jelentést küldenek a mérnököknek. „Jelenleg több mint egy napig tart repülőgépek ellenőrzése, az új technológia segítségével ezek a munkálatok pár órára csökkenthetőek” – mondta el Ian Davies, az easyJet vezető mérnöke.
Kiterjesztett valóság a gépeken
A drónok mellett a Vuzix 3D-s augmented reality technológiáját is teszteli az easyJet, amely a bázispontokon tartózkodó mérnökcsoportnak élőben közvetíti, mit lát a pilóta a repülés közben. A virtuális valóság technológia segítségével a felmerülő problémák még gyorsabb és hatékonyabb megoldása valósítható meg. A világon legnagyobb felbontással rendelkező, háromdimenziós képet készítő, lézeres átvizsgálás is végző szemüveg használata különösen fontos lehet majd a hosszabb repülések során.
Papírmentes irányítás
Csak üzemanyag tekintetében repülőgépenként fél millió dollárt takaríthat meg évente az easyJet a fedélzeten fellelhető, hozzávetőlegesen 25 kilógrammnyi papír, nyomtatvány és kézikönyv digitalizálásával, amely két részben megy végbe. A hónap végéig tableteket helyez el a társaság a pilótafülkékben az alkalmazásban álló 2500 pilóta munkájának megsegítésére, második körben pedig olyan „e-nyomtatványokat” alkalmaznak, amelyek a kitöltés után azonnal lementenek minden adatot a központi adatbázisba, felgyorsítva ezzel a műveleteket és megkönnyítve az információk gyors elérését.
Menet közben is képben
Valós idejű adatokat küld a Flightwatching rendszer repülés közben az easyJet mérnökeinek, akik már landolás előtt felkészülhetnek a gépek javítására. A jelentések alapján a földi kollégák nyomon tudják követni az esetleges eltéréséket, melyek alapján kimutatható, mikor lesz szükséges például egy alkatrész cseréje.
Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója a következőket mondta a fejlesztéseket illetően: „Ezen új technológiák előnye háromszoros: felszabadítja a mérnökeinket, így több szakmai tudást igénylő feladatot tudnak elvállalni; alacsonyan tartja a költségeinket, amelyért cserébe alacsonyak maradnak az áraink és minimalizálhatjuk a késéseket, biztosítván a pontossági mutatók terén szerzett vezető pozíciónkat, valamint még több élménnyel gazdagíthatjuk az utasainkat.” (airportál)