Azért én figyelembe venném, hogy ez a vizsgálat a marketing-média által van készítve, publikálva.
Reklámköltés kontra K+F
Az amerikai nagyvállalatok minden területen visszavágták a kiadásaikat, egyedül a reklámkiadásaikat nem nyirbálták meg, míg a kkv-ék e téren is megszorítottak.Közel ezer top cég vizsgálatából kiderül, hogy a tengerentúlon mind az alkalmazottak számán spóroltak, mind a kiadásaikat racionalizálták, de a hirdetésekre költött összegeket, ha szerény mértékben is, de emelték a nagyvállalatok. A Kantar Media felmérése arra is rámutat, hogy a vezető vállalatok közel 3,3 százalékkal többet fordítottak reklámozásra, viszont a kisebbek kénytelenek voltak 6,6 százalékkal lefaragni ebben a szegmensben is - olvasható az AdAge írásában.
Az elemzők szerint az állhat a háttérben, hogy még mindig olcsóbb a hirdetésekre több pénzt költeni, mint a kutatás-fejlesztésbe (K+F) invesztálni, hogy azzal próbáljanak meg versenyelőnyt kihozni a vállalatok. A feltevést az is alátámasztja, hogy a K+F tevékenységben további kockázat, hogy a ki/továbbfejlesztett terméket a konkurencia egy árcsökkentéssel egyszerűen alááshatja. "A hirdetésekre azért is érdemes költeni, mert a 2008-as pénzügyi válság a márkáknak is sokat ártott, amelyek ezáltal a hírnevüket és a márka iránti bizalmat tudják újjáépíteni, megerősíteni" - mondta Marc de Swaan Arons, az Amerikai Reklámszövetség (Association of National Advertisers) vezetője.
Hazánkban még óvatos az optimizmus a szakmában. A tavalyi esztendő volt az első, hogy a magyar reklámpiac hosszú évek után először - szerény mértékben - de újra növekedni kezdett. A reklámpiac a tavalyi évben csekély, 0,6 százalékkal gyarapodott. A piac teljes reklámköltése 2012-ben 174,335 milliárd forint volt, míg 2013-ban már 175,41 milliárd forint forgalmat realizált a szektor. A legnagyobb szeletet még mindig a televíziós szegmens hasította ki 25,9 százalékos részesedéssel. (MédiaInfo)