Üzleti innovációs audit - Innovatív cégek csillagai
Ahogy az éttermek világában utat mutat és minőséget jelez a Michelin csillag, úgy jelez értéket és igazít el az üzleti innováció, üzletfejlesztés világában egy új minősítés.
Üzleti innovációs audit
Ahogy az éttermek világában utat mutat és minőséget jelez a Michelin csillag, úgy jelez értéket és igazít el az üzleti innováció, üzletfejlesztés világában egy új minősítés.
Az átvilágítások és minősítések széleskörű elterjedését biztosítja, hogy ezek alapvetően az Üzletfejlesztési Díj >>> pályázatain belül zajlanak (de a Díjtól függetlenül is elérhetőek). Amennyiben a vizsgált cég megfelel a szigorú követelményeknek, megkapja és használhatja az Innovatív Vállalkozás 2014 címet (a díjra történő pályázatának eredményétől függetlenül) - illetve az audit eredményeként kialakuló szintnek, a Michelin-értékelés alapján kialakított egy vagy két vagy három csillagot.
Innovációs Riport mutatja be a cégek innovációs erejét
Az Audit egy Innovációs Jelentés kibocsátásával zárul - ezt a Riportot a cég felhasználhatja a kommunikációjában is.
A vállalatok üzleti célú innovációinak, innovációs képességeinek, az eredményre gyakorolt hatásának bemutatására Magyarországon is elindult az Innovációs Jelentések kibocsátása.
Az innováció éppen olyan vállalati értéket befolyásoló tényező, mint a környezettudatosság. A vállalatok most már sorra jelentetik meg Fenntarthatósági Jelentéseiket, hogy pozitív képet alakítsanak ki magukról. Nemzetközi viszonylatban is az elsők között most már nálunk is elérhető az objektív, átvilágításon alapuló Innovációs Jelentés.
A kialakult üzleti innovációs eljárás értékeléséhez először egy százalékos értéken gondolkodtak a megalkotók, de ez a megoldás elvonta volna a figyelmet a lényegről: már egy egyszázalékos eltérés esetén is az "innovatívabb vagyok" vagy "én miért nem vagyok annyira innovatív" kérdésre helyeződne a hangsúly. Ezért aztán végül a legjobb éttermeknél használatos csillagok mintájára kerülnek jelölésre az egyes innovatív vállalatok. Léteznek ugyan különbségek az üzleti újdonságokat létrehozó szervezetek között, de ezek nem egy vagy két százalékon múlnak. Ebben a rendszerben minden kétcsillagos innovatív vállalkozás pontosan tudja, hogy hogyan alakult ki a végső eredmény, de az üzleti innovációs képességen belüli tényezők a szervezeti kultúra, fejlődés eredménye, amely minden vállalkozásnál egyéniek, így eltérőek.
Három csillagot kap az innovatív magyar cég (Rövidített innovációs Jelentés, az Innovációs Audit alapján)
A cég a megalakulásától fogva kiemelt figyelmet fordít az innovációra. Az úgynevezett válság ellenére csak saját tőkéből, illetve pályázati pénzekből oldja meg a kutatás-fejlesztést.
Szervezetten és tudatosan keresi az új ötleteket, bevált mechanizmus támogatja azok termékké, szolgáltatássá konvertálását. A munkatársak számára akár munkaköri leírások szintjéig megjelenik az ötletelés, az újdonságok kialakításában való közreműködés. Ezt elismerik, anyagilag és erkölcsileg is.
A menedzsment döntési mechanizmusa jónak látszik, gyorsan és határozottan reagálnak. A kommercializációt kiemelkedő marketingmunka támogatja. A cég kész és képes a piaci körülmények megváltozásából adódó lehetőségeket kezelni. Ez egyfelől jelenti egy új szervezeti meghatározást (a tevékenység definíció változása megnyitotta a piaci lehetőségeket), a szervezeti működés (mátrix) átalakítását, másrészt a szervezeti kultúra megváltoztatását (mivel ez nem egy rövid időszak eredménye, ebben a vonatkozásban csak az elindítást konstatálhattuk). A vállalati erőforrások hatékony kezelését informatikailag is meg kívánják támogatni, az új struktúrának megfelelő vállalatirányítási rendszerrel.
A kutatásoknak, innovációnak nemcsak a tudományos sikerét keresik, hanem a pénzügyi vonatkozásai (a szervezet és tulajdonosi profitelvárások) is kiemelten fontosak. A fejlesztések vonatkozásában képesek a leállításról is dönteni.
A cég széleskörű külső kapcsolatrendszerben (kiemelt ügyfelek, partneri cégek, szakmai szervezetek stb.) tartja kezét a számára fontos piacok ütőerén, szerzi meg az ötleteket, illetve olyan tudást, amellyel alkotó módon egészíti ki saját meglevő képességeit.
Belső kommunikációjában megjelenik a tudásmegosztás, illetve a munkatársi teljesítmények közvetítése, elismerése (vállalati események, rendezvények, belső portál, hírlevél).
Nagyon fontos, hogy a szervezetben szorosan együtt van az üzleti újdonságok kialakítása és azok kommercializációja.
Az üzletfejlesztési audit elsődleges értékelése alapján a cég háromcsillagos minősítést kap, ennek alapján jogosult az Innovatív Vállalkozás cím használatára.
****
Az Audittal, az Üzletfejlesztési Díjjal, Innovatív Vállalkozás minősítéssel kapcsolatos információ: Fodor Zoltán, 06/30/600 31 26.