HTML

Üzleti innováció, üzletfejlesztés

Az üzletfejlesztés és vidéke (üzleti innováció, innováció, vállalkozásfejlesztés) a téma.

Friss topikok

Címkék

2010 (25) 2011 (25) 2012 (22) 2013 (33) 2014 (32) 2015 (20) 2020 (10) 3d (35) 3d nyomtatás (19) adat (15) adatbázis (13) adminisztráció (36) adó (16) adókedvezmény (13) adósság (12) adósságválság (12) agy (21) akkreditált innovációs klaszter (24) akkumulátor (11) akvizíció (18) alap (12) alapkezelő (16) alapkutatás (18) alkalmazás (47) alkoss (103) államadósság (12) állami támogatás (15) állás (11) amazon (21) amerika (13) android (101) android market (10) apple (160) applikáció (15) árbevétel (34) archiválás (19) ásványvíz (11) atm (11) átutalás (11) audi (34) audit (47) autó (12) autóipar (157) automatizálás (10) a kelet bajnokai (16) bank (178) banki (30) banki szolgáltatás (13) banki üzletfejlesztés (50) bankkártya (23) bankszektor (17) bbc (13) befektetés (101) befektető (73) beruházás (152) beszállító (15) beszerzés (12) betegség (10) bevétel (28) bevezetés (13) big data (13) biotechnológia (33) birodalmi lépegető (17) bírság (13) bitcoin (11) biztonság (28) biztosítás (20) biztosító (98) blackberry (17) blog (67) bmw (34) böngésző (11) bővítés (12) brand (15) budapest (18) budapest bank (17) business development (21) canon (43) cba (11) cebit (10) cég (28) cégcsoport (18) cégérték (12) cellum (20) ces (21) chip (11) cig (11) cig pannónia (12) cisco (16) citibank (11) coca-cola (10) coca cola (14) cséfalvay zoltán (27) csőd (11) csr (21) csúcstechnológia (16) daimler (17) darpa (12) debrecen (17) debreceni egyetem (10) dell (13) deloitte (10) demján sándor (10) design (11) digitális (11) digitalizáció (11) digitalizálás (21) díj (21) díjátadó (15) docuworld (16) dokumentum (14) dokumentumkezelés (107) döntés (11) drón (10) dwp (17) dwp akadémia (31) e-számlázás (10) edutus (18) egészségügy (32) egyetem (28) együttműködés (50) együttműködési megállapodás (14) eit (13) eladás (13) elektromos autó (31) elektromos jármű (11) elektronikus aláírás (27) elektronikus számla (10) elektronikus számlázás (47) elektronikus ügyintézés (16) élelmiszer (14) élelmiszeripar (11) elemzés (13) eli (25) eljárás (14) ellenőrzés (19) előrejelzés (114) előrejelzések (190) energetika (11) energiahatékonyság (13) eredmény (15) ericsson (12) érintőképernyő (12) erőforrás (11) erp (10) erste (10) értékesítés (71) eszköz (24) eu (23) európa (19) európai bizottság (13) európai innováció (11) európai innovációs és technológiai intézet (16) európai unió (24) export (10) e kereskedelem (13) facebook (172) fejleszt (15) fejlesztés (534) fejlesztési forrás (14) fejlesztési tanács (12) fejlesztési ügynökség (18) fejlesztéspolitika (31) fejlesztő (40) fejlődés (21) feldolgozás (10) felelősségvállalás (10) felfedezés (14) felfedezések kora (12) felhasználó (48) felhasználói élmény (11) felhő (46) fellegi tamás (18) felmérés (12) felsőoktatás (11) feltaláló (11) felvásárlás (17) fenntartható (23) fenntarthatóság (62) finanszíroz (12) finanszírozás (179) fizetés (20) fizetési megoldás (17) fizetőeszköz (10) fodor zoltán (39) fogyasztás (19) fogyasztó (51) folyamat (19) folyamatinnováció (17) folyamatmenedzsment (27) ford (26) forrás (95) fujitsu (17) funkció (13) gamification (11) garancia (14) gazdaságfejlesztés (33) gazdaságfejlesztési operatív program (10) gazdasági növekedés (32) gdp (38) ge (13) general motors (21) gm (13) gmail (23) google (276) google (10) google tv (12) google üzletfejlesztés (31) gop (18) gps (15) gránit bank (23) gyarapíts (103) gyártás (17) gyártó (18) gyógyszeripar (13) győr (11) hálózat (27) hass (112) hass alkoss gyarapíts (19) hatékonyság (12) hibrid (18) hír (13) hirdetés (16) hírös (17) hírportál (28) hita (10) hitel (67) hitelezés (16) hitelintézet (14) hitelkártya (10) hp (17) hr (20) htc (17) huawei (13) hungarikum (11) ibm (54) idszsz (13) ind (12) index (17) india (17) induló vállalkozás (16) infokommunikáció (12) informatika (38) informatikai fejlesztés (11) ingyen (45) ingyenes (72) inkubátor (11) inkubátorház (32) inndex (140) innomax (10) innováció (1985) innovációmenedzsment (22) innovációpolitika (10) innovációs (457) innovációs alap (62) innovációs audit (82) innovációs blog (52) innovációs díj (75) innovációs eredmény (12) innovációs érték (11) innovációs folyamat (18) innovációs hírportál (22) innovációs hivatal (43) innovációs index (176) innovációs járulék (20) innovációs jelentés (10) innovációs képesség (21) innovációs klaszter (21) innovációs konferencia (41) innovációs közösség (10) innovációs központ (55) innovációs nagydíj (20) innovációs nap (15) innovációs pályázat (33) innovációs politika (15) innovációs portál (14) innovációs potenciál (13) innovációs program (13) innovációs projekt (19) innovációs rendszer (19) innovációs stratégia (35) innovációs szakértő (12) innovációs szövetség (38) innovációs teljesítmény (20) innovációs tevékenység (41) innovációs ügynökség (33) innovációs verseny (23) innováció 2.0 (11) innováció blog (116) innováció hírportál (24) innováció konferencia (26) innováció portál (45) innováció tanfolyam (11) innovál (12) innovation (25) innovation 24/7 ranking (10) innovatív (613) innovatív bank (13) innovatív cég (101) innovatív fejlesztés (10) innovatív kkv (16) innovatív magyar cég (33) innovatív magyar vállalkozás (30) innovatív megoldás (30) innovatív ötlet (15) innovatív szolgáltatás (11) innovatív technológia (16) innovatív termék (20) innovatív unió (11) innovatív vállalkozás (62) innovátor (27) intel (21) intelligens (10) internet (68) invitel (17) ios (29) ipad (35) iphone (101) iratkezelés (51) iratkezelési tanfolyam (13) irat és dokumentumkezelési szakmai szövetség (21) iroda (10) isten pénze (29) it (13) itunes (12) japán (21) játék (10) jeremie (44) jeremie program (17) jog (33) jövő (35) jüan (11) k+f (17) kamara (12) kamera (21) kampány (12) kapacitás (10) kedvezmény (23) képzés (54) kereskedelem (12) kereskedelmi és iparkamara (12) kereskedő (12) kereső (12) keretösszeg (13) készülék (15) kezdeményezés (11) kiállítás (19) kickstarter (13) kifejlesztés (10) kifizetés (27) kihívás (17) kiírás (19) kijelző (17) kína (155) kínai (30) kínaiul (26) kínai piac (15) kisvállalkozás (24) kis és középvállalkozás (44) kis és középvállalkozások (19) kitörési pont (21) kkv (234) kkv finanszírozás (24) kkv innováció (17) kkv szektor (33) klaszter (102) kockázat (32) kockázati tőke (47) kockázati tőkealap (14) kód (12) kölcsön (11) költség (16) költségcsökkentés (15) költségvetés (19) kombinált mikrohitel (13) kommercializáció (11) kommunikáció (28) koncepció (10) konferencia (133) konstrukció (12) konzorcium (12) kormány (21) környezetbarát (28) környezettudatosság (12) környezetvédelem (27) közigazgatás (13) közösség (45) közösségi (18) közösségi hálózat (14) közösségi média (27) közösségi oldal (44) közösségi portál (14) kreatív (74) kreativitás (78) kupon (15) kutatás (230) kutatás-fejlesztés (96) kutatásfejlesztés (12) kutatási eredmény (13) kutatási és technológiai innovációs alap (13) kutatási projekt (11) kutatás fejlesztés (202) kutató (110) kutatócsoport (15) kutatóintézet (25) kutatóközpont (21) kütyü (12) k f (46) laptop (15) leginnovatívabb (54) lehetőség (15) lg (25) lidl (10) lízing (12) lte (19) magyar (35) magyarország (47) magyar cég (19) magyar fejlesztés (21) magyar fejlesztési bank (18) magyar gazdaság (12) magyar innováció (282) magyar innovációs index (61) magyar innovációs nagydíj (15) magyar innovációs szövetség (89) magyar kkv (14) magyar piac (20) magyar posta (17) magyar startup (42) magyar szürke (34) magyar szürkeállomány (62) magyar telekom (51) magyar termék (18) magyar tudományos akadémia (16) magyar üzletfejlesztési társaság (28) magyar vállalkozás (17) márka (61) marketing (138) marketinges (10) marketinginnováció (18) mastercard (41) máv (14) média (13) megállapodás (12) megatrend (40) megatrendek (316) megoldás (53) megosztás (10) megszorítás (10) megtakarítás (21) megtérülés (10) megújuló energia (20) menedzsment (15) mercedes (19) mesterséges intelligencia (32) mfb (21) microsoft (123) mikrohitel (16) mikrovállalkozás (25) minőség (16) minősítés (21) misz (13) mkb (11) mobil (111) mobilalkalmazás (14) mobilfizetés (41) mobilinternet (26) mobilitás (10) mobilpiac (11) mobilszolgáltató (42) mobiltárca (10) mobiltelefon (49) mobil eszköz (10) modell (27) modern üzleti tudományok főiskolája (13) mol (20) molnár ágnes (14) motorola (21) mta (11) munkacsoport (12) munkahelyteremtés (13) nagyvállalat (24) nagy ő (15) nanotechnológia (35) napelem (17) napi (111) nasa (20) nav (16) navigáció (11) near field communication (10) nemzeti fejlesztési minisztérium (19) nemzeti fejlesztési ügynökség (113) nemzeti innovációs hivatal (63) nemzeti külgazdasági hivatal (15) nemzeti kutatási és technológiai hivatal (20) nemzeti üzletfejlesztési díj (38) nemzetközi üzletfejlesztési díj (87) nestlé (10) netflix (12) netlock (22) nexon (12) nextent (21) nfc (42) nfc technológia (10) nfü (59) nielsen (10) nih (16) nissan (10) nkth (20) nokia (43) növekedés (73) nyereség (14) nyílt innováció (10) nyomtatás (10) nyomtató (10) officium generale (10) okostelefon (205) oktatás (63) önerő (12) önkormányzat (10) online (48) online marketing (20) online szolgáltatás (35) online vásárlás (11) opel (13) operációs rendszer (26) operatív program (95) oracle (11) ötlet (53) otp (32) otp bank (18) pálinkás józsef (14) pályázat (372) pályázati felhívás (25) pályázati forrás (10) pályázati kiírás (39) pályázati pénz (14) pályázati rendszer (34) pályázó (18) pannon novum (11) papírmentes iroda (20) paypal (23) paypass (14) pdf (10) pécs (13) peking (13) pénz (30) pénzintézet (34) pénzügy (29) pénzügyi szolgáltatás (13) pepsi (10) piac (107) piaci bevezetés (11) piaci részesedés (17) piacképes (13) piacképes termék (13) piacvezető (19) platform (30) porsche (17) portál (32) portfólió (15) portfolion (10) prezi (20) profit (12) program (28) projectmine (13) projekt (191) projektmenedzser (10) prototípus (19) qr-kód (12) qr kód (12) recesszió (17) régió (24) regionális (26) regionális fejlesztés (24) regionális fejlesztési tanács (22) regionális fejlesztési ügynökség (13) regionális innováció (13) reklám (20) renault (12) rendezvény (43) rendszer (13) richter (17) robot (18) saas (10) samsung (86) sanghaj (13) sanoma (12) sap (15) siemens (15) siker (22) siri (10) skype (28) sms (22) sokk (22) sokkoló (20) sony (29) spotify (10) start-up (18) startup (186) startup vállalkozás (11) stimulál (32) stimuláljuk (27) stratégia (81) stratégiai együttműködés (12) szabadalmak (10) szabadalom (43) szabályozás (16) szabó gábor (13) szakértő (48) szakképzés (10) szakmai konferencia (13) számítási felhő (14) számítógép (20) számla (17) széchenyi kártya (12) széchenyi terv (21) szeged (12) szellemi tulajdon (22) szellemi tulajdon nemzeti hivatala (15) szentkirályi (13) szenvedélyes innováció (22) szenzor (12) szervezet (23) szervezetfejlesztés (37) szerződés (18) szkennelés (14) szoftver (12) szolgáltatás (293) szolgáltatásfejlesztés (20) szolgáltatások (10) szolgáltató (27) szuperlézer (12) szürkeállomány (58) táblagép (48) tablet (32) takarék (10) takarékbank (18) takarékszövetkezet (22) találmány (44) támogatás (194) támogató (11) támop (12) tanácsadás (25) tanácsadó (36) tanfolyam (74) tanulj (11) tanulj kínaiul (57) tanulmány (19) tanúsítás (15) társadalmi felelősségvállalás (11) tartalom (12) távközlés (11) techcrunch (10) technológia (415) technológiafejlesztés (12) technológiai cég (10) technológiai fejlesztés (48) technológiai innováció (54) technológiai megoldás (12) technológia fejlesztés (11) technológia transzfer (14) telekom (53) telekommunikáció (20) telenor (44) televízió (12) teljesítmény (26) tendencia (11) terjeszkedés (11) termék (306) termékcsalád (12) termékek (13) termékfejlesztés (240) termékpaletta (14) termékportfólió (12) termelés (18) terminál (11) terv (11) tesco (49) tesla (16) teszt (13) tőke (32) tőkealap (10) tőkebefektetés (15) törvény (11) továbbképzés (10) toyota (24) tőzsde (13) tranzakció (18) trend (302) trendek (243) tudás (10) tudomány (33) túlélés (13) twitter (48) t mobile (28) ügyintézés (20) ügynökség (12) ügyvitel (17) új (11) újdonság (148) újítás (48) új fejlesztés (13) új modell (10) új piac (22) új széchenyi terv (116) új szervezet (14) új szolgáltatás (59) új technológia (41) új termék (186) új termékek és szolgáltatások (66) új üzleti modell (34) unió (14) uniós forrás (45) uniós pályázat (15) uniós támogatás (46) űrkutatás (10) usa (10) ustream (20) úszt (28) üzemeltetés (14) üzlet (56) üzletfejlesztés (1400) üzletfejlesztési (56) üzletfejlesztési audit (14) üzletfejlesztési díj (204) üzletfejlesztési igazgató (27) üzletfejlesztési irány (131) üzletfejlesztési irányok (150) üzletfejlesztési menedzser (44) üzletfejlesztési portál (54) üzletfejlesztési vezető (15) üzletfejlesztő (50) üzleti (12) üzleti célú innováció (13) üzleti élet (15) üzleti folyamat (42) üzleti innováció (552) üzleti környezet (14) üzleti lehetőség (10) üzleti modell (40) üzleti terv (10) vállalat (11) vállalatirányítás (10) vállalatirányítási rendszer (12) vállalati innováció (40) vállalkozás (182) vállalkozásfejlesztés (122) vállalkozásfejlesztési alapítvány (12) vállalkozásfejlesztési pályázat (10) vállalkozó (41) válság (118) válságkezelés (19) válságról válságra (42) vásárlás (25) vásárló (20) védjegy (12) verizon (10) verseny (85) versenyelőny (56) versenyképes (52) versenyképesség (307) versenyképességi tanács (10) versenytárs (32) vezető (28) visa (18) vissza nem térítendő támogatás (15) vodafone (70) volkswagen (17) volvo (11) vonalkód (13) vosz (10) web (19) webáruház (11) weboldal (14) webshop (13) wifi (16) windows (12) windows 8 (12) windows phone (14) workshop (17) xerox (10) yahoo (12) youtube (28) zöld iroda (10) Címkefelhő

Linkblog

Tanulj a kalózoktól! - Az innováció 10 alapelve

2014.02.06. 12:59 Üzletfejlesztés

Az innováció 10 alapelve

A 21. század kihívásai várhatóan alapvetően átalakítják majd azoknak a kompetenciáknak a sorát, amelyekre szüksége lesz annak, aki sikeres és hatékony akar lenni akár beosztottként, akár vezetőként. Mind a kutatók, mind a gyakorlati szakemberek keresik a választ arra a kérdésre, mi kell ma a sikeres megküzdéshez és a hatékony boldoguláshoz. A Purple Beach csapata egy érdekes kísérlettel próbált választ találni erre a kérdésre, és a tapasztalataik alapján összegyűjtötték azt a 10 alapelvet, amit vezetőként követni érdemes egy innovatív csapat működtetése érdekében.

A kísérlet

2013 augusztusában a Purple Beach kutatói csapata 10 embert zárt be 10 órára egy szobába azzal a céllal, hogy beazonosítsák azokat a magatartásformákat, amelyek szükségesek a szervezetfejlesztés, a változás kapcsán előálló gátak oldásához, és a fenntartható innováció megvalósításához.

A csapat igen színes volt, voltak köztük fejlesztők, üzleti vezetők, tudósok, írók. Mindegyik résztvevő az innováció szakértője volt, valamennyien a világ legdinamikusabb és legkreatívabb szervezeteinek vezetői vagy dolgozói voltak. A kutatási projekt során szabad és kreatív gondolkodásra ösztönözték a résztvevőket, ami már önmagában is példaértékű, főként, ha figyelembe vesszük, hogy napjainkban is még mindig igen gyakori az előre gyártott megoldások alkalmazása egy-egy szervezeti probléma megoldása érdekében, ahelyett, hogy kifejezetten az egyedi megoldási mód kidolgozására törekednénk.

Már az első beszélgetések alapján nyilvánvalóvá vált, hogy jellemzően a vezetés, a szervezeti kultúra, a kockázatoktól való félelem és az idő rövidsége azok a tényezők, amik megnehezítik a szervezeti innovációs folyamatok elindítását, márpedig a hatékonyság és a versenyképesség kulcsa ma leginkább az innováció, azaz az a készség, hogy az egyén folyamatosan képes változni és változtatni a felmerülő igényeknek és körülményeknek megfelelően. A résztvevők egyet értettek abban is, hogy az egymással együttműködő területek gyakran nem értik vagy nem akarják érteni egymást, pedig a funkcionális területek együttműködése nélkül megint csak nem lehetséges érdemi innováció egy szervezetben. A kísérlet eredményeként a résztvevők 10 olyan akciót fogalmaztak meg, amelyre mindenképpen szükség van bármely szervezetben az innovációval kapcsolatos gátak elhárítására, annak érdekében hogy a megfogalmazott innovációs célok elérhetővé váljanak.

És az eredmények

Legyen minden világos!

A szükség nagy úr, és cselekedni általában csak akkor szoktunk, ha kell. Azonban az innováció lényege a feladatok folyamatos keresésére való attitűd, azaz annak vizsgálata, aktuálisan éppen minden rendben van, vagy van, amit jobbá lehetne tenni. Ha az emberek számára világossá válik, hogy lehet még jobbá tenni az aktuális működést, és meglátják, hogy a fejlesztésnek több előnye van, mint hátránya, ők is elkötelezetté válnak a cselekvés érdekében. Világosan látni kell azt is, hogy az emberek az innovációt nem önmagáért akarják, hanem a mögöttes haszon (pénzügyi jutalmak, bizalom, fejlődés) miatt. Azonban a dolgozó a mögöttes hasznot nem feltétlenül látja, és a vezető feladata azt megláttatni.

Dolgozz úgy, mint egy kalóz

A 18. századi kalózkultúra sok szempontból célravezető lenne ma is. Mi is volt ennek a működésnek a lényege? A kalózhajók rendszere alapvetően lapos hierarchiával működött, kevés hierarchiaszintre tagozódva. A kapitány nem akart más lenni, mint az emberei, és bár csatában magához ragadta az irányítást, a hétköznapokon éppúgy élt, mint a többiek. Vezetőként sokkal inkább egy elnöki, mint egy diktátori szereppel volt azonosítható az övé. Nem kapott jobb ruhákat sem, vagy jobb ellátást, mint a legénység többi tagja. A fizetési struktúra is alapvetően lapos volt, sőt mindenki ugyanabban a szobában aludt. A fedélzeten mindenkitől elvárták, hogy önként és dalolva tegyen a közös célok és a közös jóllét érdekében, és senki sem kapott addig fizetést, amíg a zsákmányt igazságos meg nem számolták, és el nem osztották. Ez a fajta működés az embereket hihetetlenül elkötelezetté tette, és automatikusan segítette az innovációt is. Ráadásul, ami még ennél is fontosabb, hogy a közös célokkal mindenki tisztában volt.

pirate_jack.jpg

Nyisd ki az elméd, a szemed és a füled

Az innováció alapfeltétele, hogy értsük azokat, akikre a kivitelezés során számíthatunk. Az a vezető, aki a saját csapatát nem érti, nem érti az ügyfeleket sem. Ha a vezető nincs kapcsolatban az embereivel és nem nyitott a tőlük érkező visszajelzésre, az innováció ellehetetlenedik. Azok a dolgozók, akik a napi feladatokat menedzselik, egy egészen más perspektívából látják a szervezeti folyamatokat, mint a vezető, és ez a két nézőpont egyszerre és együtt lehet csak hatékony. Az a vezető a jó vezető, aki támogatja a szabad véleménynyilvánítást, az egyenes beszédet, és az önálló, kreatív problémamegoldást, mely során a dolgozók teret kapnak saját ötleteik kipróbálására. Az innovációra való nyitottság és a sikeres fejlesztő folyamatok első lépése annak elfogadása, hogy változásra szükség van.

A status quo kihívása

Az innováció legfőbb gátja kétségtelenül a félelem. Az emberek nem nyitottak az innovációra, ha nem érzik magukat biztonságban, vagy azt érzik, egy-egy baklövés súlyos megtorlást von maga után.  Éppen ezért a vezetőnek kell elfogadni azt a tényt, hogy az innováció bizony változással, sőt sokszor zavarral, káosszal jár együtt, és felborul az addig megszokott rend. Ez azonban csak átmeneti, és a zűrzavar után vélhetően beáll majd egy újabb rend, ami sokkal jobb lesz, mint az azt megelőző volt.

Tény, hogy a megszokott rend felborulása vezethet konfliktusokhoz, vitákhoz, egyet nem értéshez, ami átmeneti szorongást válthat ki. Ugyanakkor kockázat vállalása nélkül nincs esély egy jobb állapot megteremtésére. Ezt a szemléletet azonban csak a vezető tudja átadni embereinek, akitől nem félnek, és akiben maximálisan megbíznak a dolgozók.

Jazz és improvizáció

Nem véletlenül mondják azt, hogy az igazi innováció a kreativitás és a pragmatizmus házasságából adódik. Míg az innováció a hosszútávú fejlődés elvein alapulva működik, az improvizáció alapja mindig egy gyors és célirányos reakció az aktuális helyzetre. Az improvizáció nagyon fontos például a jazz zenében. A zenészek időt és teret adva egymásnak azért dolgoznak együtt, hogy a közös munka gyümölcseként teljesen új melódiák szülessenek. Az üzleti életben az improvizáció arra használható, hogy az együttműködés révén a közreműködők egy új megoldással álljanak elő az adott probléma megoldására. A folyamat lényege az együttműködés és a közös munka fontosságának megértése, valamint az, hogy korábbi jó megoldásokat közössé tudjanak tenni, amiből aztán születik valami új.

Álmodni a végtelenről és azon túl

A belső motiváció feltárásától nem lehet eltekinteni. Ha a vezető nem tudja, mi az, amiért beosztottai igazán tudnak lelkesedni, esélytelen, hogy hatékony és kitartó cselekvésre ösztönözze őket.

Mindemellett a vezető maga is nagyot kell, hogy álmodjon, és mernie kell álmodni, különben a beosztottai is bemerevednek és beleragadnak abba, ami éppen van. A víziót a vezető tudja felállítani, és olyan vízió kell, amivel a dolgozók is tudnak azonosulni.

Megérteni az emberek egyéni és csapatszintű motivációit, tagadhatatlanul erőfeszítést igényel a vezető részéről. Ugyanakkor ezt jelentősen kompenzálja az, hogy a belső motivációira alapozottan ösztönzött dolgozó elkötelezett lesz a szervezeti célok érdekében is, és segíti vezetőjét a közösen megfogalmazott célok elérésében.

Inkább a csoport, mint az egyén

Tudatosítsuk: a siker sohasem egy ember eredménye, és ezt bizony a kommunikációban is nyilvánvalóvá kell tenni. A „mi” ne szoruljon háttérbe az „én”- nel szemben, ha közös eredményekről van szó.

Ne hibának címkézd

Amikor a dolgozó valamit elszúr, nem az a lényeg, hogy elrontotta, hanem az, hogy azon bizony lehet-e javítani, és ha igen, miként. A hibák átbeszélése ad ugyanis esélyt arra, hogy feltárhatóvá váljanak az addig rosszul működő folyamatok, és lehessen rajtuk javítani. Ahol azonban csak a hibát látja a vezető, a dolgozók szorongani fognak, és ahelyett, hogy a jobbításra törekednének, inkább eltitkolják, ha valamit rosszul csináltak. Márpedig a hibákról beszélni kell ahhoz, hogy a lehető legkisebb eséllyel forduljanak elő a jövőben, és esély legyen a fejlődésre, a rossz működés kiküszöbölésére. És igen: kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció ... – minél sűrűbben, nagy odafigyeléssel. A jó ötletek ugyanis nem pottyannak csak úgy az ölünkben. A jó ötletek érdekében beszélgetni kell, és ezáltal egymást is inspirálni. A gyakori és jelentőségteljes beszélgetésekre pedig azért is van szükség, hogy a munka ne váljon mókuskerékké, hanem folyamatosan kínáljon új lehetőségeket.

Tanulj a spontán helyzetekből

Minden egyes szituáció és probléma, amivel szembesülünk, magában rejti a tanulás lehetőségét. Legyen ez egy érték a szervezeten belül: a folyamatos tudásmegosztás és egymástól való tanulás igen hatékony. Fontos, hogy a vezető is vállalja saját hibáit és nehézségeit, ossza meg csapatával mindazt, ami benne dilemmát kelt.

Vedd úgy, hogy a jövő már itt van

Az innovációt sohasem kell erőltetni. Ehelyett sokkal fontosabb egy olyan szervezeti kultúra megteremtése, amely folyamatosan teret ad az innovatív ötletek és kezdeményezések térnyerésének. Az innováció legyen a mindennapok része, mindig látni kell, milyen következő lépésekre van lehetőség. Az a szervezet ugyanis soha nem fog előre lépni, ahol a dolgozók nem látják, milyen más opciók vannak még az aktuális körülményeken túl. Vezetőként szorgalmazni kell a kreatív működést, és látni azt, az emberek milyen körülmények között tudnak kreatívan működni, és mely feltételek gátolják annak kibontakozását. (munkajog.hu)

Szólj hozzá!

Címkék: kreatív sikeres innováció félelem csoport ötlet kompetencia beosztott kihívás kutató kreativitás hatékony egyén vezető innovatív improvizáció szervezeti kultúra pragmatizmus jobbá tenni gyakorlati szakember jó megoldás kreatív működés

A bejegyzés trackback címe:

https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr815801509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása