Az innováció nem állhat meg
A Magyar Telekom az ország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként szerteágazó innovációs tevékenységet folytat. Az ikt iparágban évi több mint 90 milliárd forint nagyságrendű beruházás-intenzív fejlesztésekkel van jelen. A cég az üzleti innovációban is érdekelt: megjelent olyan új üzleti területeken is, amelyekben eredményesen aknázhatja ki a hagyományos távközlésnek köszönhetően kialakított erősségeit.
A Magyar Telekom innovációs listájának első helyen maga a távközlési tevékenység áll, hiszen ezt is folyamatosan meg kell újítani – kezdi a felsorolást Pataki Róbert üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes. Itt a 4g-s fejlesztések dominálnak. Továbbá lényeges törekvés az is, hogy a Telekom, az ügyfelek igényeinek megfelelően, leegyszerűsítse portfolióját. Olyan kérdéseket is fel kell tenni, hogy a cég mennyire tudja érdekessé és ügyfélbaráttá tenni ezt a portfoliót. A hangsúly ugyanakkor már nem annak latolgatásán lesz, hogy mennyi legyen a percdíj, és mekkora anyagot lehessen letölteni egységnyi idő alatt, hanem az összekapcsolódást jelentő minőségi szolgáltatásokon.
A következő innovációs csoportba azok az iparágak tartoznak, amelyekben a Telekom szerepet vállal a távközlési alaptevékenységén túlmenően, de ahhoz kapcsolódva. Ezekben a cég erős távközlési hálózata és it-rendszerintegrátori képességei, erős értékesítési csatornái és erős szürkeállománya révén akar érvényesülni. Olyan ágazatokról van szó, mint az energetika, a pénzügyi szolgáltatások, a biztosítás, a média, az oktatás és az egészségügy. Ezekbe olyan digitalizált megoldásokat kíván a társaság bevinni, amilyenek ma jellemzően nincsenek meg.
Az energetikában forró téma az okos mérés témaköre s annak vizsgálata, hogy az okos mérőket miként használhatják úgy a végfelhasználók és a szolgáltatók, hogy számottevő rezsicsökkentést lehessen elérni. A pénzügyi területen a mobiltárca-projektben való részvétel fémjelzi a törekvéseket. Az jelenleg tesztelt fejlesztések lényege, hogy pénzügyi tranzakciókat lehessen bonyolítani mobilkészüléken, mégpedig érintés nélkül. A bankkártya mobiltelefonba való integrálása azonban önmagában még nem nagy szenzáció, piacképes akkor lesz a termék, ha a fizetési kártya mellett egyéb kártyafunkciókat is rátesznek a telefonra. Ilyen jellemzően a törzsvásárlói, a beléptető és a közlekedési kártya. Mind az okos mérésben, mind a mobiltárcában folynak pilot programok, s az eredmények biztatóak.
A biztosításban az innovációt a termék újszerűsége jelenti. A Telekom a biztosító partnerrel olyan, életszerű helyzetet leképező konstrukciót alakít ki, amilyen ma még hiányzik a piacról. Például drága műszaki készülékek, eszközök megrongálódása, elvesztése, ellopása ilyen helyzetnek számít, s kézenfekvő, hogy ezeket is lehessen biztosítani.
A médiában pedig az az újdonság, hogy a tartalmakhoz az összes, médiafogyasztásra alkalmas eszközön – platformon – hozzá lehessen férni. Ehhez azonban szükséges az eszközkínálat bővítése és új üzleti modell bevezetése is.
A Telekom oktatási és egészségügyi innovációit például a T-City programban lehet jól nyomon követni. Szolnok egyik iskolájában például intelligens beléptető rendszert és elektronikus naplót vezettek be, a tesztben résztvevő háztartásokban pedig otthonőrző rendszert és pánikgombot helyeztek működésbe. (ITB)
Telekom, innováció
2013.12.03. 10:12 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: telekom innováció értékesítés csatorna távközlés portfólió üzleti innováció innovációs tevékenység beléptető rendszer t-city ikt iparág távközlési tevékenység otthonőrző rendszer
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr775672865
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.