Biztosítási iparág, 2013: igazi áttörés az innováció területén
2013 az áttörés éve volt innováció tekintetében a biztosítási piacon, ráadásul nem a marketing volt az egyetlen terület, amely eredményeket tudott felmutatni – derül ki egy friss felmérésből.
A felmérést készítő Strategy Meets Action (SMA) szerint valódi áttörést sikerült elérni innováció terén a biztosítási iparágban. A második alkalommal megjelent, „Innovation in Insurance: From Strategy to Execution” címet viselő jelentésében a tanácsadó és kutatócég azt állítja, hogy míg 2012-ben még csak egy együttműködésre alkalmas környezetet kezdtek el létrehozni, innovációs kultúrát igyekeztek kialakítani a cégeiken belül, ma már szinte minden biztosító (87 százalék) elindított valamilyen innovációs folyamatot. További 20 százalék állítja, hogy igen erős innovációs kultúrát sikerült kialakítania az elmúlt évben.
Abban azonban nem találtak változást a felmérés készítői, hogy mi hajtja előre az innovációt a biztosítóknál. A résztvevő 80 biztosítótársaság a verseny hatékonyságának növelését, a növekedés elősegítését és a jobb ügyfélszolgálatot nevezte meg elsődleges tényezőknek az innováció terén – derül ki a jelentésből.
A résztvevők három olyan üzleti területet neveztek meg, amit a leginkább innovatívnak lehet nevezni manapság: ide tartozik sorrendben a marketing, az új üzletszerzés és a termékfejlesztés.
Az igazi marketing új piaci lehetőségeket és szegmenseket azonosít, megtervezi, hogyan lehetne javítani a felhasználói élményt, új vagy módosított termékeket javasol, és megtervezi, figyelembe veszi a változások értékesítési modellekre gyakorolt hatását – olvasható a jelentésben.
A termékfejlesztés egyre fontosabb szerepet tölt be a biztosítások területén. Az életbiztosítók számára különösen fontos szerep jut a termékfejlesztésnek, hiszen a piac igen gyorsan fejlődik. A befektetési lehetőségek, az adózási szabályok és az ügyféligények folyamatos változása miatt, azok az életbiztosítók maradhatnak versenyképesek, amelyek a leginnovatívabb termékekkel és lehetőleg minél gyorsabban jelennek meg a piacon. Nem-életbiztosítások hagyományosan jóval lassabban módosítanak termékkínálatukon – állítja az SMA, azonban a mostani piaci környezetben számukra is kulcskérdéssé vált az új, eltérő termékek piacra dobása – mint amilyen gépjármű-biztosítások esetében a használat alapú díjfizetés. (Biztosítási Szemle - kép: 48chicago.org)