Sokkal több támogatás kellene a magyar startup cégeknek
A jó ötlet sikeréhez meggyőző érvelés és hozzáértő befektető kell, ez az ami jó pályára állíthatja a startupokat, mondta Gil Penchina a startup befektetések elismert nemzetközi szakértője a Barcamp Budapest konferencián. A nyolcadik alkalommal megrendezett szimpóziumon a Budapest Bank startupversenyét a Drungli utazási oldal nyerte.
A pénz miatt nem kell aggódni
Jó vízió, a vízióból nyert inspiráció, a megfelelő befektető és a közösségi média felhajtó ereje - ezek kellenek a jól kidolgozott startup ötlet sikeréhez. Gil Penchina egyenesen a Szilícíum-völgyből érkezett Budapestre, hogy megossza tapasztalatait a magyar startup vállalkozásokkal. Azzal biztatta a hallgatóságát, hogy a pénz miatt ne aggódjanak, mert elérhető tőke van, viszont a befektetők főleg fajsúlyos, attraktív ötletekre ugranak. Penchina szerint a startupoknak úgy érdemes befektetőt választaniuk, hogy a leendő invesztor is értsen ahhoz a dologhoz, amihez a pénzét kérik. A meggyőzéshez világos beszédre, vagyis arra van szükség, hogy az ötletet érthetően és élvezetesen tudja előadni az ötletgazda. A kezdeti időkben kifejezetten fontos, hogy a költségeket a lehető legalacsonyabban tartsák, ezért a startup marketingjét a közösségi médiára érdemes optimalizálni, annak felhajtó erejét kell kihasználni.
Nem kedves a startupoknak a környezet
A magyarországi kép szomorúbb annál, amit Gil Penchina felvázolt. Erről Terray Tamás több sikeres magyar startup elindítója beszélt. A magyar vállalkozási környezet nem túl kedvező a startupoknak. Az adózás, a jogszabályváltozások gyakorisága és az ügyintézés lassúsága nem segíti a magyarországi startup fejlődést.
A gazdasági környezet korábban sem volt feltétlenül startup barát Magyarországon. Legalábbis erre utal az, amit Szigeti Károly a Central Fund befektetési igazgatója mondott. Előadásában rámutatott arra, hogy mára inaktívvá vált azoknak a kis és közép vállalkozásoknak (kkv) a többsége, amelyek a kilencvenes évek elején jutottak kockázati tőkebefektetésekhez.,
A magyar cégek a túlélésre játszanak
A pillanatnyi magyar gazdasági környezetben visszafogottság jellemzi a finanszírozási igényeket. Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzlezág vezetője szerint hiába vannak az eszközök a bankok kezében a vállalkozások beruházási kedve alacsony. A cégek most leginkább túl akarják élni a recessziót. Ebben a helyzetben a legtöbb cég, amely képes és kész hitelt felvenni a rövid távú eszközöket részesíti előnyben. (Privátbankár)