Kitart az innováció mellett a Procter & Gamble
A vártnál rosszabb bevételi eredmények ellenére kitart márka- és termékinnovációs stratégiája mellett a világ legnagyobb FMCG vállalata.
A P&G beszámolója szerint, az idei első negyedévben 2 százalékkal 20.6 milliárd dollárra nőtt az árbevétele, a tavalyi azonos időszakhoz képest. A társaság profitja szintén 2 százalékkal nőtt, amelyet a termelésben kieszközölt megtakarítások nyomtak meg- ezek a cég szerint a marketingbüdzséhez lettek átcsoportosítva.
A harmadik negyedévi beszámolón Bob McDonald vezérigazgató megismételte, hogy a P&G elkötelezett az innováció, a termelékenység javítása és a költségmegtakarítás irányában. A cégvezető szerint a P&G, marketing költségvetésének egy részét a digitális média felé tereli, amely szerinte nagyobb megtérülést hoz, mint a hagyományos csatornák. A cég növekedési stratégiája a marketinginnovációra, valamint az új termékek kifejlesztésére épít.
"Az innováció nem csupán egy új találmány piacra dobását, hanem egy komplex folyamat végrehajtását jelenti. Mi egy ciklus végrehajtására és a kommunikációra helyezzük a hangsúlyt- amely magában foglalja a digitális média aktivitásokat, a csomagolás kivitelezését és a bolti termékelhelyezést is- tájékoztat a Marketingweek.
A Procter & Gamble nem pusztán kampánycsatornának használja a webes eszközöket, hanem a piackutatást és a fogyasztói betekintést is részben az új platformokra tereli. (MarketingInfó)