Meglepő újdonságok magyar cégektől
A lean startup mozgalom szellemiségében rendezte meg az MMKlaszter a második HiTechTestet. Az eseményen hat induló vállalkozás fejlesztését tesztelték a résztvevők. A főként diákokból és kockázati tőkebefektetőkből álló látogatók az egzotikus szigetek felfedezését segítő applikációtól a szemkamerás hatékonyságmérésig számos innovációval ismerkedhettek meg.
Magyarországon az elmúlt évben egyre több induló IT vállalkozás körében vált ismertté a lean startup mozgalom, ugyanakkor paradox módon a gyakorlatban mégis csak kevesen alkalmazzák módszertanát. A potenciális végfelhasználói visszajelzések folyamatos megfigyelésére épülő termékfejlesztési eljárás pedig nemzetközi szinten bizonyította, hogy hatékonyan katalizálja az informatikai cégek piacralépését és növekedését.
“A startupok számára az egyik legnagyobb kihívást termékeik potenciális felhasználóinak a megtalálása és a termékfejlesztésbe való bevonása jelenti. A lean megközelítés lényege a megálmodott termékjellemzők folyamatos megmérettetése, validálása a lehetséges felhasználókon: a villámgyorsan fejlődő IT iparágban senki sem dőlhet elégedetten hátra azzal a tudattal, hogy terméke elkészült. A felhasználói igények és reakciók fáradhatatlan nyomonkövetése a siker kulcsa.” – mondta el Málnay Barnabás, az MMKlaszter vezetője.
A nagyságrendileg 200, elsősorban diákokból és befektetőkből álló látogató a legkülönbözőbb területeket érintő innovációval ismerkedhetett meg. Egyértelmű közönségkedvenc volt az egzotikus szigetek felfedezését segítő iLandGuide, amelynek használatához – ellentétben a legtöbb ilyen típusú applikációval – nem kell internetes kapcsolat. Ennek köszönhetően például egy olyan távolkeleti országban, ahol nemcsak a nyelvet nem értjük, de nagyságrendi elképzelésünk sincs a roaming díjakról, komoly összeget spórolhatunk meg. Szintén nagy érdeklődést váltott ki a mobil- és web alapú szolgáltatások hatékonyságát mérő szemkamerás eszköz a Meroving Internet-kutató Kft-től. A cég képviselői szerint a technológia ugyan rengeteg területen alkalmazható, ők elsősorban a fejlesztési szakaszban járó startupok tesztelésére fókuszálnak. A vállalatok és informális közösségek innovációs tevékenységét játékosan katalizáló Be-Novative az esemény közönségének fényében most elsősorban az informális, civil kezdeményezésekre helyezte a hangsúlyt.
A zömében fiatal látogatók körében is komoly érdeklődést váltott ki a Nostalgia Bits, amely az idősebb generációra specializálódott közösségi platformmal rukkolt elő. Az oldal felépítése emlékeztet az ugyanennek a korosztálynak készült mobiltelefonokéra: nagyok a gombok, a betűméret növelhető, valamint könnyen átlátható a felépítése. A HiTechTesten mutatkozott be a nagyközönség előtt emailfiók-rendező és vizualizáló software-ével a MailMill. A közönséget szemmel láthatólag megnyerő szolgáltatás lényege, hogy különböző szempontok alapján áttekinthetőbb struktúrába csoportosítja internetes leveleinket úgy, hogy közben azok vizuálisan is jól elkülönülnek. A Quenter mobiltelefonra optimalizált törzsvásárlói és kedvezményrendszert mutatott be. A tesztelési szakaszban járó vállalkozás célja, hogy a különböző akciós ajánlatok segítségével meggyőzze az embereket, vonják be telefonjukat a vásárlás folyamatába. (mmonline)