Mindegy, hogy Big Data vagy nem Big Data - a cikkben van egy fontos mondat: "lemaradásba kerülnek azok a vállalatok, amelyek nem hangolják össze szorosabban az informatikai és az üzleti területeket" - na, szerintem ez a lényeg!
Máris megfordult az adatkiszervezési trend
Számos szervezet elkezdte házon belülre visszaszervezni adatait, ellentétben az előző év uralkodó trendjével, amikor sokan a külső szolgáltatók nyújtotta rövid távú támogatás mellett döntöttek.
Az Oracle jelentése szerint hogy míg az előző év során az európai, közel-keleti és afrikai régióban a cégek valósággal sorban álltak a rövid távú támogatást nyújtó külső szolgáltatók előtt, a cégek mára elkezdték házon belülre visszaszervezni adataikat. A kutatás korábbi, második ciklusa, amelynek eredményeit 2012 januárjában tették közzé, határozott elmozdulást jelzett a külső adatközpontok szolgáltatásai felé. A kutatás akkor ezt annak tudta be, hogy a társaságokat váratlanul érte a big data berobbanása. A harmadik ciklus viszont trendfordulót jelez: a Quocirca elemzőcég által végzett kutatás szerint a vállalatok most egyre inkább házon belüli adatközpontokba szervezik vissza adataikat.
Ez a "big data trendforduló” nem csupán az adatok egyre nagyobb értékét és a vállalkozások adataikra fordított figyelmének megnövekedését jelzi, hanem arra is rámutat, milyen fontos, hogy az adatok a lehető legegyszerűbben legyenek mozgathatók a nyilvános és privát számítási felhők között. A fenntarthatóság továbbra is meghatározó jelentőségű az adatközpontokra vonatkozó stratégiák alakulásában, és hogy a rugalmas rendszerbeállítás rövid távú szükséglete rendszerint többet nyom a latban az üzleti támogatás iránti hosszabb távú igénynél.
Kiemelik, hogy lemaradásba kerülnek azok a vállalatok, amelyek nem hangolják össze szorosabban az informatikai és az üzleti területeket. A kutatás ugyanakkor nem jelez általános javulást az üzlet és az informatika összehangolása tekintetében. Meglehet ugyan, hogy sokan tettek előrelépéseket e tekintetben, de sokan vannak azok is, akik nem. Ez azt jelenti, hogy azok a szervezetek, amelyeknél nem javult az IT és az üzleti terület összehangoltsága, lemaradnak arról az értéktöbbletről, amit az informatika képes biztosítani az üzletmenetben. (SG, rövidítve - kép: greenbookblog.org)