Tízszer olcsóbb lehet az online eladás, mint a személyes
A Businessweek cikkének becslése szerint tízszer olcsóbb az online értékesítés, mint a hagyományos sales tevékenység. A radikális átalakulás a technológiai, egészségügyi és a gyáripari vállalatokat egyaránt érinti.
A körkép alapján, számos vezető cég számára sokkal költséghatékonyabb a digitális eladási modell- amelyben az értékesítés számítógépen és telefonon keresztül folyik- mint a "terepen" zajló értékesítés.
Mike Moorman, a ZS Associates nemzetközi sales- és marketing tanácsadócég ügyvezető igazgatója szerint a helyzetet főként az indokolja, hogy a hagyományos sales tevékenység drága cégautókhoz van kötve, emellett számos munkaóra vész el fölöslegesen, a hosszadalmas utazások miatt. Iparági becslések szerint minden egyes ügyfél kapcsolat egy belső üzletkötővel, átlagosan 25-30 dollárt kóstálhat egy vállalat számára, szemben a terepen zajló látogatások 300 -500 dollár körüli költségével. Mindezt az értékesítő utazási kiadásai dobják meg ilyen mértékben.
A változó tendenciát csak tovább fűtötték a világválság kitörését követő nagy leépítések, valamint a nagy sebességű internet-kapcsolat és a web-alapú eszközök terjedése- idézi az írás Anneke Seley-t, a Reality Works Group értékesítési tanácsadó cég alapítóját, amely egészen tavalyig Phone Works néven működött., A vállalat névváltása tükrözte a telefon szűkülő szerepét a sales-ben az internet-tel szemben.
A trendfordulót ugyanakkor lassítja, hogy az online értékesítőknek az üzleti dolgokhoz és a technológiához. egyaránt érteniük kell, így az adott feladatra nehéz megtalálni a kellően hozzáértő személyt. Az amerikai munkaügyi statisztikai hivatal szerint, az értékesítői munkakör jelenleg a legkeresettebb pozíciók közé tartozik és 2020-ig 1,9 millió fővel gyarapszik majd a kiskereskedelmi vállalatok sales-gárdája. A tanulmány ugyanakkor nem tesz különbséget a külső és belső értékesítők között. (MarketingInfo - kép: kezanari.com)