A marketingtől vár fordulatot a Hewlett-Packard
A világ második legnagyobb számítógépgyártójának számító HP idei stratégiájának középpontjában a marketing áll. Meg Whitman- nemrég kinevezett elnök-vezérigazgatója növelte a cég marketingvezetőinek költségvetését.
A stratégia részeként a Hewlett Packard (HP) egyéves marketing partnerséget kötött a Universal Music Group-pal, melynek során márciusban közös koncertet rendeznek - számol be a Marketingweek online kiadása.
A technológiai márka az Egyesült Királyságban újra megjelent a tévéreklámokban, 2012 során az első alkalommal decemberben hirdette új hibrid tablet-jét.
Whitman 2012 májusában kezdeményezte a HP "fordulati stratégiáját", amely magában foglalta a cég globális munkaerő- állományának 8 százalékos leépítését - így körülbelül 27 ezer fő veszítette el munkáját. A cégvezető szerint - aki egyébként korábban sales- vezetőként dolgozott a társaságnál- a leépítésekkel mintegy 3 milliárd dollár takarítható meg. Ezt az összeget a HP a marketing, a kutatás-fejlesztés és a "felhasználói élmény-egyszerűsítés" területén fektetné be újra.
A vállalat idei célja, hogy fokozza felső kategóriás termékeinek ismertségét- kampányai során kombinálná a hagyományos és a közösségi média eszközök alkalmazását. A cég tovább folytatja 2011-ben kezdeményezett zene-központú marketing szemléletét. A HP igyekezett kompenzálni a hardver eladások utóbbi évekbeli hanyatlását, így szélesítette palettáját az okostelefonok a tabletek, valamint az asztali és hordozható számítógépek termékkörében.
A Universal-lal való együttműködés részeként, az új HP eszközök- mintegy 50 kategóriában- jelenleg 90 napig ingyenes hozzáférést biztosítanak Nagy-Britanniában a kiadó teljes katalógusához, ezt követően pedig havi 3,50 fontnyi összegért 10 ingyenes MP3 fájl tölthető el havonta.
A társaság a 2012 november 20.-a előtti 12 hónapra vonatkozóan 6,9 milliárd veszteséget prognosztizált, szemben az előző év 200 millió dolláros nyereségével. A HP a veszteséget az Autonomy szoftvercég állítólagos könyvelési csalásának tulajdonította. Emellett tavaly októberben a kínai Lenovo elhódította a cégtől "a világ legnagyobb PC-gyártója" címet. (MarketingInfo - kép: techspot.com)