Célzott innovációval és új termékekkel rukkol ki a Procter & Gamble
Az amerikai FMCG óriás arra törekszik, hogy megossza innovációs teljesítményét. A P&G, fejlesztési kapacitása 60 százalékát működő szektoroknak szentelné, míg 40 százalékát vadonatúj projektekre fordítaná.
Jorge Mesquita, a társaság innovációs csoportjának elnöke úgy nyilatkozott, hogy mintegy 30 új termékkel bővítenék a társaság palettáját. "Nem mindegyiket visszük ki a piacra, ám a "diszruptív innováció" ilyenformán működik. Annyi biztos, hogy sok új termék lesz"- tette hozzá.
A cég már bejelentette, hogy 2013 elején új termékeket vezet be: így a Pantene Age Defy szépségápoló sampont, az érzékeny bőrűeknek szánt Mach3 borotvát, valamint a Cascade Platinum mosogatógép tablettát helyezi majd forgalomba.
"Teljesítményünk 60 százalékát a már piacon lévő termékekre fordítanánk, amelyek forgalmi értéke ma mintegy 5 milliárd dollár. Kapacitásunk 40 százalékát viszont új kategóriák fejlesztésére fordítanánk, diszruptív megoldásokkal és ezzel új munkahelyeket teremtenénk"- hívta fel a figyelmet Mesquita.
A többek között a Pamper's pelenkát és a Gilette borotvát gyártó társaság azt reméli, hogy az elmúlt öt év összes újítását alapul véve, jövőre megháromszorozza az új termékbevezetéseket.
A P&G hasonló területen elért sikereit példázza az 1999-ben bevezetett Swiffer tisztító, amelynek éves értékesítése jelenleg elérte a 900 millió dollárt. Az 1998-ban bevezetett Fabreze légfrissítő pedig 2011-re milliárdos brand-dé vált, ami a cég szerint jelzi, hogy megfelelő termékkel gyors siker érhető el.
Procter & Gamble éves szinten mintegy 2 milliárd dollárt fordít kutatás-fejlesztésre. A társaság a közelmúltban tanácskozást kezdeményezett egyebek közt az innovációs, marketing, a technológiai és a design csapat vezetőinek körében az új ötletek és a potenciális szellemi tulajdon témájában.
"Szeretnénk megerősíteni az innovációs programot, anélkül, hogy piaci réseket hagynánk. Folyamatosan új márkákat, új termékeket és új kategóriákat kívánunk útjukra bocsátani" - nyilatkozta Bob McDonald a Procter & Gamble vezérigazgatója. (Marketinginfo - zenithstargroup.com)