Kéthengeres dízelmotort kap a Volkswagen Up!
A Skoda és Seat változatok is megkaphatják a kis TDI-t
A Volkswagen kutatási és fejlesztési igazgatója megerősítette, hogy korábbi terveikkel ellentétben mégis lesz kéthengeres motorja a csoportnak. A kis TDI a konszern miniautóiban kaphat helyet a jövőben.
A közeljövőben a Fiat rukkolt elő egy kéthengeres benzinmotorral. A TwinAir névre keresztelt erőforrás megkapta a MultiAir rendszert, és elérhető szívó- és turbóváltozatban is. A Volkswagen illetékesei korábban úgy nyilatkoztak, hogy a konszernnek nem lesz kéthengeres motorja, és az Up! családhoz is egy 1.0 literes, háromhengeres erőforrást fejlesztettek.
A Sao Paulo-i Autószalonon viszont Ulrich Hackenberg, a Volkswagen kutatási és fejlesztési igazgatója megerősítette, hogy az Up! kisautóhoz hamarosan bemutatnak egy kéthengeres dízelmotort. A konszern stratégiáját valószínűleg az XL1 koncepció sorozatgyártásba küldése változtatta meg, ugyanis az 1 liternél is kevesebbet fogyasztó modell hibrid hajtásában a belső égésű motor szerepét egy kéthengeres dízel töltötte be. A 800 köbcentis, common rail TDI a koncepcióban 48 lóerőt teljesített, így hasonló teljesítménnyel várható az Up!-ban is, persze kifejezetten alacsony fogyasztással és szén-dioxid kibocsátással. Hackenberg megerősítette, hogy a kéthengeres dízel kompatibilis lesz az összes olyan modellel, amely az Up! padlólemezére, a New Small Family platformra épül.
A hírek szerint az XL1 koncepció végleges változata jövőre mutatkozik be, így a kéthengeres dízelmotort is megkaphatja az Up! 2013-ban, csakúgy, mint a Skoda Citigo vagy a Seat Mii. A Volkswagen kutatási és fejlesztési igazgatója pedig azt is elhintette, hogy az 1.0 literes háromhengeres motor beépíthető az MQB padlólemezre épülő modellekbe is, így akár a Golf is megkaphatja az apró benzinmotort. (MTI/A5 - kép: smh.com.au)
****
Lájkolj minket a Facebookon! FB Üzleti innováció >>>