Az amerikai piacra tekint a Balabit új vezetője
Nemrég vezetőt váltott a Balabit: a technológiai irányultságú Scheidler Balázst fejlesztési igazgatóvá nevezték ki, az operatív irányítást pedig Györkő Zoltán vette át, aki korábban üzletfejlesztési vezetőként dolgozott a cégnél. A HWSW vele beszélgetett a cég budapesti irodájában.
hirdetés
"Azért volt Balázs az ügyvezető, mert az egyetemi kollégium folyosóján ő jött oda hozzám azzal, hogy céget kellene alapítani, nem pedig fordítva" - mondta lapunknak viccelődve Györkő Zoltán, a cég társalapítója, a cég új vezetője. Amikor a jövőbeli sikerek megalapozásához szükséges átalakulásra került a sor, a korábbi vezető Scheidler úgy döntött, fejlesztési igazgatóként a műszaki területtel fog foglalkozni, a cég vezetésével kapcsolatos operatív feladatokat pedig Györkő Zoltán vette át. "Nem változott meg hirtelen a Balabit üzlete vagy környezete, egyszerűen most értünk meg erre a változásra."
A cég egyelőre három termékcsaláddal rendelkezik, a Zorp Gateway tűzfallal, a syslog-ng loggyűjtővel, valamint a kiemelt jogosultságú felhasználók ellenőrzésére szolgáló Shell Control Boxszal, de "további ötletekkel tele a padlás". Ahhoz, hogy a termékeknek a fejlesztése zavartalanul folyhasson, hogy az egyre nagyobb ügyfelek egyre komolyabb igényeit fejlesztési és támogatási oldalon is ki lehessen elégíteni, a ráfordított emberi erőforrások mennyiségét növelni kell, valamint a folyamatokat tovább kell fejleszteni. "Balázs szívesen foglalkozik ezzel, de ehhez a feltételeket meg kell teremteni" - mondta Györkő.
A biztonsági szoftvereket fejlesztő cég idén is 30-40 százalék körüli árbevétel-növekedést vár, amennyiben ez teljesül, forgalma megközelítheti a 3 milliárd forintot. Az ambiciózus Balabit-vezér azonban úgy látja, az azonos vagy hasonló méretű külföldi versenytársai ennél jóval nagyobb növekedésre képesek, a gyorsításhoz azonban a termékfejlesztés mellett az értékesítési és marketing-tevékenységet is meg kell erősíteni, illetve feltétlen szükséges a további nemzetközi terjeszkedés. A Balabit árbevételének többsége most is külföldről származik, a cég számos európai országban van jelen, de rendelkezik amerikai képviselettel is.
Az amerikai piacról évente mintegy 1 millió dollár árbevétel folyik be, Györkő szerint azonban a tengerentúli piac annyira nagy és olyan növekedést mutat, hogy a Balabit ennél sokkal többre is képes lehet, de ehhez megfelelően nagy szervezettel kellene rendelkeznie. A 2003-ban alapított Splunk, amely a "gépek által generált adatok" rendszerezését tűzte zászlajára, (kockázati tőkéből) az elmúlt években folyamatosan 100 százalék körüli növekedést generált, bevétele mára meghaladja a 120 millió dollárt és idén tőzsdére is vonult. Ez azt mutatja, a Balabit termékei és technológiái által is lefedett piac hatalmas potenciállal rendelkezik az Egyesült Államokban, amelyről kimaradni egyszerűen lehetetlen. (HWSW rövidítve)