Videóval erősíthet a Twitter
Videómegosztó vásárlásával erősítette csapatát a Twitter, ami azt is jelentheti, hogy saját szolgáltatáson dolgoznak.
A Twitter az utóbbi időben igyekezett egyre inkább lezárni korábban nyitott, legendásan könnyen használható rendszerét. A külső alkalmazások kizárása, illetve szigorú keretek közé szorítása mellett a cég azon is elkezdett dolgozni, hogy a különböző népszerű kiegészítő szolgáltatásokat házon belül oldják meg. llyen lépés volt például a saját képfeltöltő és megosztó szolgáltatás elindítása a Photobuckettel együttműködésben, amely a Twitpic és az Yfrog kiváltására született. A Twitter vezetői most szemlátomást a videók felé fordultak, igaz valódi szándékuk még nem ismert. A szolgáltató eddig is engedélyezte videók közlését platformján, ám azokat minden esetben külső videómegosztóról kellett a felhasználónak linkelnie. A Twitter oldalán, valamint a különböző alkalmazásokon ezek a videók már beágyazva jelentek meg, az olvasóknak nem kellett elhagynia a szolgáltatást a megnézésükhöz. A rendszer eddig jól működött és nem látszott, hogy a Twitter változtatni szeretne rajta, legalábbis mostanáig.
A szolgáltató az elmúlt héten jelentette be, hogy felvásárolt egy apró videómegosztással foglalkozó startupot, a Vine-t, amelynek még arra sem volt ideje, hogy saját szolgáltatását elindítsa a bekebelezés előtt. A Vine a bemutató szerint abban különbözik a nagy videómegosztóktól, hogy a felahsználók csupán néhány másodperces rövid tartalmat tölthetnek fel, amelyet akár többperces felvételekből állíthatnak össze. Az elképzelés szerint a Vine videók a Twitter 140 karakteres bejegyzéseihez hasonlóak, rövid, lényegretörő üzenetek, hangulatjelentések minden körítés nélkül. Ennek megfelelően a Twitter egyelőre nem tudja és valószínűleg nem is akarja kiváltani a Youtube-ot, legalábbis a biztosan nem ezzel a technológiával. A Twitter számára minden bizonnyal nagy terhet jelentene egy saját videómegosztó üzemeltetése, ám egy ilyen kiegészítés mindenképpen növelné a kontrollt a tartalmak felett.
A Vine felvásárlásával a cég inkább olyan szolgáltatók ellenfele lehet, mint a Viddy, ami a videók Instagramjaként hirdeti magát. A cég részéről logikus is egy limitált videókkal foglalkozó szolgáltatás indítása, hiszen a felhasználók leginkább telefonon keresztül veszik igénybe a szolgáltatást és a mobilnet esetében a hosszú, nagyméretű videók problémát jelenthetnek. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a képszolgáltatásban partner Photobucket is rendelkezik saját videómegosztóval, így a Twitter bármikor kiterjeszthette volna a megállapodást videókra is. Hosszú távon azonban elképzelhető, hogy a cég minden lehetséges külső szolgáltatást kivált, ezzel zárva le szinte teljesen rendszerét.
Nem a Vine az első olyan cég, amelyet mostanában felvásárolt a szolgáltató, a közelmúltban a Tumblr riválisaként létrehozott Posterous is Twitter tulajdon lett, amelyet a cég egyelőre önálló szolgáltatásként üzemeltet, igaz annak kulcsembereit saját termékének fejlesztésére fogta. Valószínűleg ez a sors vár a Vine három tagjára is, akik talán elindíthatják szolgáltatásukat, de tehetségük már a Twitter erősíti. (All ThingsD/ITB)