Az egész biztosítási piacot megváltoztathatja a mobiltechnológia
A potenciális mobil-alapú innovációk és piaci változások 2020-ra akár teljes egészében átalakíthatják a biztosítói szektort - ezt a merész kijelentést tette a Forrester legfrissebb jelentésében.
A piackutató cég legfrissebb, “The Future of Insurance is Mobile” címet viselő jelentéséből kiderül, hogy 2020-ra a mobiltechnológia teljes egészében átszabhatja a biztosítók üzleti modelljeit. Az állítást több szempontból is megindokolja a jelentés szerzője, Ellen Carney, aki szerint a mobilfejlesztések fokozhatják a biztosítási ügyfelek elköteleződését, új értékesítési lehetőségeket teremthetnek, a biztosításkötési opciók megnövekhetnek az okos telefonoknak köszönhetően, továbbá kitűnő sales-eszközt jelenthet a brókereknek, ügynököknek és tanácsadóknak. Mindezen fejlemények segítik a biztosítók kommunikációját és kapcsolattartását az ügyfelekkel, könnyítik és hatékonyabbá teszik az értékesítést, a jelentés szerzője szerint a legfontosabb azonban az, hogy mindezt azonnal, könnyedén és személyre szabottan lesznek képesek elvégezni a biztosítók.
A jelentés készítői szerint 2020-ra számos iparági változás be fog következni a mobiltechnológia és az okostelefon penetráció felfejlődésének köszönhetően, melyek közül a legfontosabbak a teljes egészében automatizált személygépjármű-biztosítások, a használat alapú biztosítások elterjedése, a legfontosabb kockázati tényezők gyors és hatékony kiválasztásának és beárazásának lehetősége, az ügynökök és brókerek komplex kockázatokra történő specializálódása, köszönhetően a tabletek segítségével begyűjthető információknak és speciális kockázatcsökkentési stratégiáknak.
A mobilok térnyerése ma már vitathatatlan: a jelentés világszerte 6 milliárd mobil-előfizetésről ad számot, csak az Apple iTunes appstore-jából havonta több mint egy milliárd mobil-applikációt töltenek le, sőt, az online vásárlások száma is növekvő tendenciát mutat – 2012-ben várhatóan összesen több mint 10 milliárd dollárra rúg a mobiltelefonon keresztül történt vásárlások összege nem–digitális termékekre. Ez az érték 2016-ra előreláthatólag 31 milliárd dollárra emelkedik.
A Forrester azonban minden piaci szereplő számára azt javasolja, hogy néhány tényezőt igyekezzen szem előtt tartani, mielőtt beszáll a mobil-harcba. Tény, hogy a mobiltelefonok megkönnyíthetik a biztosítók számára az ügyfélközpontúságot, de fontos tudatosítani, hogy a mobil-applikációk és lehetőségek sokasodásával párhuzamosan az elvárások is nőnek.
Ezeket a támpontokat betartva a mobiltechnológia válhat a biztosítási piac átalakulásának katalizátoraivá, amely túlmutat az ügyfél-interakciók megváltozásán.
A mobilmarketing, sales és szolgáltatásnyújtás megvalósításához megfelelő ügyféltapasztalatra és egyértelmű üzleti célokra van szükség egy cégen belül, hiszen az ügyfelek igényi a legfontosabbak, ők pedig mindig egyszerű és egységes megoldásokat várnak. (BiztosításiPiac, rövidítve)