Gazdasági erőforrássá vált az iPhone
Ami az amerikai pénzügyi, gazdasági szakembereknek és a politikusoknak nem sikerült, azt egyetlen termék, az Apple új iPhone-ja elérheti: mérhető lendületet adhat a gazdaságnak − vélték az okos telefon legfrissebb változatának bemutatkozása előtt az elemzők.
Nem egyszerűen egy új terméket ismerhet meg a nagyközönség az iPhone 5 mára várt bemutatkozásával, hanem egy önálló gazdasági erőforrást, amelynek értékesítése a JPMorgan elemzői szerint önmagában fél százalékponttal dobhatja meg az amerikai GDP növekedését a negyedik negyedévben. Az előrejelzések szerint elődjéhez képest új hardverrel, nagyobb képernyővel és vékonyabb kialakításban megjelenő okos telefonból tízmillió találhat gazdára szeptember végéig − mondta Gene Munster, a Piper Jaffray Cos. befektetési bank elemzője. Összehasonlításképpen a Samsung vezető terméke, a Galaxy S III ötven nap alatt érte el a tízmillió eladott darabot.
Az iPhone hardverén 2010 óta először változtatott az Apple, amivel csak növeli a potenciális vásárlók érdeklődését. A használt készülékek közvetítésével foglalkozó vállalkozások forgalmuk növekedését tapasztalták az elmúlt hetekben, ami biztos jele annak, hogy sokan újra akarják cserélni régi telefonjukat. Az iPhone 5-öt saját navigációs szoftverrel látják el, félredobva a Google programját, és a Facebookkal kötött együttműködés eredményeként az új iPhone-ról könnyebb lesz elérni a világ legnépszerűbb közösségi portálját.
A telefon sikere létkérdés az Apple-nek. A cég 108,2 milliárd dolláros tavalyi árbevétele 43 százalékát köszönhette okos telefonjainak. A mobilszolgáltatók ártámogatása miatt a profitban még nagyobb, 70 százalék az iPhone aránya − derül ki a Stanford C. Bernstein tanácsadó cég becsléséből. Az elmúlt negyedévben 16,2 milliárd dollárt hozott a termék az Apple-nek, ami egyharmadával több a Google teljes értékesítésénél és összemérhető a Microsoft 18,1 milliárdos árbevételével. A befektetők egyértelműen kulcsfontosságúnak tartják az iPhone-t: júliusban, amikor estek a telefon eladásai, velük csökkent az Apple részvényárfolyama is. Az új változathoz fűzött remények nyomán azóta magukhoz tértek a papírok.
Az egyik legnagyobb kihívás, amivel az Apple szembekerül az új termék piaci bevezetése során, hogy képes lesz-e a kereslettel lépést tartó, elegendő mennyiségű telefonnal elárasztani a boltokat. A Barclays bank szakértői szerint a képernyőket beszállító dél-koreai LG Display és Japan Display KK korlátozott termelési képessége felboríthatja az Apple tervét, miszerint december végéig 50 millió iPhone 5-öt értékesít. (Napi)