QR-kódokkal szabná személyre a vásárlást a Lacoste
A divatmárka statikus print hirdetéseit egyedi QR-kóddal látja el, amellyel az olvasó közvetlenül vásárolhatja meg a hirdetett terméket.
A QR-kódos hirdetéseket a Lacoste őszi, "Unconventional Chic" nevű kampányához fogja felhasználni. Az első példány az amerikai Elle szeptemberi számában jelenik meg. "Úgy látjuk, hogy a mobil nagyon gyorsan vált a fogyasztók elérésének első számú eszközévé, és szeretnénk megelőzni a trendeket a mobil integráció új formáival. Az okostelefon a vásárlási folyamat fontos része lett, rengeteg embert sikerül vele offline egységeinkbe vezetni. Ez az az eszköz, ahol az online és az offline metszik egymást. Például, az alkalmazásunkban nem csak a legközelebbi bolt helyét tudják megnézni a fogyasztók, hanem azt is, kapható e éppen az őket érdeklő termék" - nyilatkozta Steve Birkhold, a Lacoste elnöke és vezérigazgatója.
Az "Unconventional Chic" termékeket egész oldalas hirdetések fogják népszerűsíteni. A QR kódok a bal alsó sarokban kapnak helyet. A felhasználó ezt telefonjába szkennelve egy microsite-ra jut - írja a Mobile Commerce Daily.
A céloldal főleg videókkal van ellátva. Így a print hirdetés tulajdonképpen audiovizuális tartalommal bővül. Az első megjelenő film egy 30 másodperces bemutató lesz az őszi kollekcióról, ami mellé néhány divatbemutató filmanyaga is felkerült.
A felhasználók emellett a termékkínálatban is böngészhetnek és egy tappintással meg is vehetik ami megtetszik nekik. A ruhák mellett órák, kiegészítők és parfümök is elérhetők a mobilboltban. Természetesen a közösségi médiás gombok sem hiányoznak, a Facebook, a YouTube, a Twitter, a Tumblr és a Flickr mind jelen vannak. Ezek a linkek segítik hozzá a Lacoste-ot, hogy még akkor is kapcsolatban maradjanak a fogyasztóval, amikor az kilép a honlapról.
Mr Birkhol elmondása szerint a Lacoste egyéb szempontokból is közeli viszonyt ápol az új csatornával. A céges e-mailek felét például már okostelefonon nyitják meg. A szeptember hagyományosan jó hónap a divatmagazinoknak, nem véletlen tehát a márka időzítése. (MarketingInfo)