Fejlődő fogyasztókra céloz a Nestlé
Az élelmiszeripari vállalat megfizethető termékek széles választékával akarja megnyerni magának az emelkedő életszínvonalú és igényű középosztályt.
Jelenleg a "Populáris pozicionált termékek" (PPP) a cég összbevételének 12 százalékát teszik ki (összesen 44 milliárd svájci frank), ami fél év alatt 6,6 százalékos növekedést jelent. A cég a definició alatt elsősorban alacsonyabb árkategóriájú termékeit sorolja. Wan Ling Martello, a cég pénzügyi vezetője szerint az elemzők általában azt feltételezik (tévesen) erről a termékcsoporttól, hogy legjobban a fejlődő országok piacain tudnak érvényesülni. "Inkább a fejlődő fogyasztóknak valók. Lényegtelen, hogy egy fejlődő, vagy egy fejlett országról beszélünk, a lényeg a fogyasztó státusza, akinek a PPP-ket el akarjuk adni. Ennek a termékcsoportnak a fejlett országokban is van jövője" - monda el a szakember a vállalat legutóbbi konferenciáján.
Bizonyítékul a szakember a Nestlé európai eladásait hozta fel, amelyek 2,4 százalékkal növekedtek 2012 első félévében, míg a "Populáris pozicionált termékek" dupláját érték el ennek a rátának. A fenti termékek máshol is népszerűek voltak (pl. Kína, India). "A cégünk egyik legnagyobb előnye, hogy mind a PPP-k, mind a Nespresso-féle magasabb kategóriájú termékek piacán jelen tudunk lenni" - magyarázta Martello.
Utóbbi szegmensben a Nestlé legfontosabb kezdeményezése a Nespresso saját, 270 egységből álló bolthálózatának kiépítése volt, valamint az ezt támogató online kereskedelmi rendszer kifejlesztése, amely az eladások 50 százalékát teszi ki. Martello vitatja a Nestlé online kereskedelmi tapasztalatlanságából fakadó veszélyeket, a Nespresso sikerének kulcsát a termék minőségében és a vállalat stratégiájában látja - derül ki a WARC cikkéből. (MarketingInfo)