Fenntarthatóság: A Nike és a Nestlé a legjobbak között
A Volans nevű környezeti tanácsadó vállalattal együttműködve tette közzé legfrissebb kutatását a Deloitte. A felmérésben azt vizsgálták, hogy hány nagyvállalatnak sikerül olyan fenntarthatósági stratégiát követnie, amely hiteles választ képes nyújtani a környezeti fenyegetésekre és a klímaváltozás kihívásaira.
Az Unilever, a Nike és a Ricoh a felmérés szerint a vállalatok azon tíz százalékába sorolható, amelyek valóban átformálták üzleti terveiket a fenntartható növekedés érdekében. John Elkington, a Volans alapítója zérónautának hívja azon szervezeteket, amelyek elköteleződtek amellett, hogy nulla terhet rójanak környezetükre.
A Deloitte által kifejlesztett Zero Impact Growth Monitor program keretében 65 vállalat környezettudatossági törekvéseit vizsgálta. Az eredmények szerint jelenleg a vállalatok 20 százaléka kezd kísérletezni azzal, hogy zéronautává váljon. Ez azt jelenti, hogy megkezdték a legtöbb fenntarthatósághoz fűződő ügy tudatos kezelését. (Mandíner)