Személyre szabott mobilinternetes tarifákon dolgoznak
Az Ericsson ConsumerLab azt vizsgálta, miként javítaná a fogyasztói élményt, ha a szolgáltatók áttérnének az „okos” mobilinternetes forgalmi díjszámításra. Az „Intelligensebb mobil szélessáv” felmérés 2.300, 16 és 59 év közötti amerikai, brit, indonéz és brazil mobilinternet-használóval készített interjún alapul.
A felmérés szerint a mobilinternet-használók számára a megfelelő csomag kiválasztásakor a négy legfontosabb szempont a hálózat minősége, a lefedettség, az adatátviteli szolgáltatás díja és az adatátviteli csomag áttekinthetősége.
Mi kell a előfizetőknek?
A szolgáltatatók két legfontosabb célja, hogy új előfizetőket toborozzon, a meglévőket pedig a szolgáltatások gyakoribb használatra buzdítsa. A felmérés ezeket a szempontokat vizsgálva kereste a választ, amikor az előfizetők mobilhasználati szokásairól érdeklődött. A megkérdezettek 40-45 százaléka azt mondta, hogy többet használná a mobiltelefonját, ha nagyobb internetes sebesség állna rendelkezésre. 30-45 százalék úgy nyilatkozott, hogy az adatátvitel alacsonyabb ára kulcsfontosságú lenne a gyakori használathoz, közel ugyanennyien a mobil telefonok hosszabb akkumulátoros üzemidejét emelték ki. A válaszadók több mint egyharmada szerint a jobb hálózati lefedettség is befolyásolja, milyen gyakran böngésznek a neten. Sok fogyasztó csalódottságát fejezte ki, hogy olyan csomagot kénytelen használni, amelyet nem használ ki teljes mértékben. (OrientPress, rövidítve)