Milliókból követik nyomon az internethasználókat
A Dolphio Consulting Kft. „Online marketing rendszer vásárlói vélemények monitorozására” című projektje a Közép-Magyarországi OperatívProgram „Vállalati innováció támogatása (KMOP-1.1.4-09)” c. pályázati felhívás keretében 16 011 000 forint összegű támogatás segítségével valósult meg.
A projekt során, egy olyan szolgáltatást került létrehozásra, amely nyomon követi az internethasználó közösség blogokon, fórumokon megjelenő véleményét egy vagy több márkával, termékkel kapcsolatban. Az online "webkettes" tartalmak monitorozása új dimenziókba helyezi az ügyfélproblémák kezelését és növeli a vásárlói elégedettséget célzó törekvések, komplex hűségprogramok sikerességét.
A szolgáltatás segítségével a márkatulajdonos a fogyasztókkal történő azonnali kommunikációlehetőségét kapja és az egyes problémák nyilvános kezelésével megakadályozhatja a negatív visszhang kialakulását az online médiumokon. A szolgáltatás az alapvető funkciókon túl, mint az egyszeri említések megtalálása, képes arra is, hogy a márkára utaló hozzászólásokat hangulat szerint osztályozza. Ezzel egyrészt valós idejű információt biztosít felhasználóinknak a márka megítéléséről, de egyben lehetőséget teremt a kritikus, a márka megítélését rontó témák és beszélgetések gyors észlelésére, és azokba való bekapcsolódásra.
Szintén hasznos eszköz lehet a márkanév építés, fenntartás eszköztárában szolgáltatásunk ''alias'' kereső funkciója, mely keretében szövegbányászati eszközökkel felderítjük azokat az alternatív vagy gúnyneveket, melyek a márka eredeti jelölése helyett közszájon forognak (mint például a Coca-Cola, Coke páros). (Dolphio közlemény)