Sikerrel zárult a Telenor NFC tesztje
“A mobilfizetés egy olyan dolog, amit az emberek akarnak és fognak is használni, ha a megoldások megfelelőek” - mondja Viktoria Erngard, a norvég Telenor Next vezérigazgató-helyettese, majd hozzáteszi: “ahhoz, hogy hosszútávon sikeresek legyünk a lehető legtöbb kereskedőt magunk mögött kell tudni és sokkal több NFC-képes mobilt kell kínálnunk az ügyfeleknek”.
A Telenor még tavaly júliusban indított Oslóban egy NFC-s fizetés pilot projektet, amelynek keretében 250 helyi lakos próbálhatta ki a mobilszolgáltató és a DNB bank közös fizetési megoldását a hétköznapokban is. A pilot projektről készült jelentés alapján megállapítható, hogy mind a kereskedők, mind a fogyasztók pozitív tapasztalatokról számoltak be a fizetési élményt tekintve, de ahhoz, hogy az NFC-fizetés valósággá váljon, sokkal több partnert, elsősorban kereskedőket kell szerezni.
Viktoria Erngard szerint a legnagyobb tanulság a pilot projektből az volt, hogy az embereknek van valós igényük arra, hogy ezeket a fizetési megoldásokat használják és ha megfelelő megoldásokat kínálnak nekik, akkor valóban örömmel változtatnak az eddigi szokásokon. A működőképességhez viszont sokkal nagyobb volumenre van szükség, mind a kint lévő eszközök számát, mind az elfogadóhelyeket tekintve.
Nem meglepő módon a másik fontos tapasztalat az volt, hogy a biztonság szintén egy kritikusan fontos kérdés, amivel foglalkozni kell. Az emberek természetszerűleg szkeptikusak voltak akkor is, amikor a bankkártyákat bevezették pár évtizede, van egy normális tanulási mechanizmus, bármilyen új technológia esetén. A piacnak viszont vannak tapasztalatai az ilyen bevezetésekkel kapcsolatban, csak elő kell venni a korábbi eseteket. (hwsw, rövidítve - teljes cikk az Üzletfejlesztési Portálon >>>)
Telenor üzletfejlesztés - NFC-fizetés
2012.07.13. 08:45 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: pilot telenor nfc üzletfejlesztés mobilfizetés nfc-fizetés
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr344651139
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
