Kutatás és fejlesztés területen erősít a NikeA sportszergyártó a digitális kommunikáció, a kereskedelmi tevékenység és a termék innováció terén is meg akar újulni jövőbeni növekedése érdekében.
Mark Parker vezérigazgató, a Nike kompetitív előnyeit hangsúlyozta a vállalat saját konferenciáján, a széles portfóliótól a digitális élményeken át a vásárlókkal és sportolókkal való jó kapcsolatig. "A hiteles márkákban benne kell legyen az innovációra való éhség. A digitális technológia még épphogy csak elkezdte felfedni lehetőségeit. Az innovációt azonban a hosszú távú növekedés fényében kell nézni" - mondta Parker.
A szakember 1979-ben dizájnerként került a Nike-hoz, amikor a vállalat éves eladásai még nem haladták meg az 1 milliárd dollárt. A tavalyi pénzügyi évben ez a mutató 24 milliárdon állt, a 2015-ös cél pedig 28-30 milliárd. "Egész egyszerűen tovább akarunk növekedni, a növekedés pedig mindig valami fajta innovációval kezdődik. Én dizájner vagyok és bolondja a termékeknek, szóval magasak az elvárásaim a csapattal szemben" - mondta a szakember.
A Nike az utóbbi időben olyan digitális tevékenységeket folytatott elsősorban, mint a FuelBand és a Nike+ csuklószorítók, amikkel a végzett sportteljesítmények mérhetőek voltak, és megoszthatóak a közösségi médiában. A vállalat közvetlen fogyasztói eladásaiból (direct-to-consumer) közel 4 milliárd dollár folyt be. A cég szárnyai alá tartozó Converse 2,5 millió dolláros márkává nőtte ki magát fiatalságot középpontba helyező imázsával és a szintén a csapatban játszó Lunar is 2 milliárdos nyereséget ért el. "E márkák mögött rengeteg "brainstorming" van. Ötletek és ígéretes lehetőségek" - tette hozzá Parker.
A szakember nem hisz abban, hogy az kutatás és fejlesztés akkor működik hatékonyan, ha szűken fókuszál egy területre és az olyan cégek sikerei, mint a Coca-Cola véleménye szerint az ő álláspontját támasztják alá - olvasható a WARC honlapján. (marketinginfó - kép: thecoolhunter.net)
Innováció Hírportál - Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj - pályázzon! >>>