Nem akarok nagyon szőrszálat hasogatni, de a valuta (nem a címben, mert az ott a helyi "pénz" szinonimája) az a kápét, a deviza a számlapénzt jelöli - és mivel vélhetően fizikailag jelen nem lévők közötti tranzakcióról van szó, aminek lebonyolítása (különböző elemei: megrendelés, visszaigazolás, fizetés kibocsátás, fizetés lebonyolítása...) időben is eltér - inkább a deviza lenne helyes.
Újdonságok a Facebookon: előfizetés és helyi valuta
A Facebook tegnap jelentett be két frissítést a fizetési termékek terén, így az előfizetések elindítása új lehetőséget nyújt az anyagiak rendezésére, amit már helyi valutában is ki lehet fizetni.
Sok fejlesztő eddig is sikeresen tette pénzzé applikációit az egyszeri vásárlással, ám júliustól már előfizetésre is lehetőség nyílik. Az előfizetéssel létre lehet hozni egy ismétlődő bevételi forrást, és friss tartalmat vagy prémium élményt kínálni havi díjért cserébe.
Az új funkció elérhető lesz minden Facebook.com és mobil web applikáció számára következő hónaptól. Addig azonban már lehetőség van jobban megismerkedni vele és a működésével. A funkciót olyan fejlesztők tesztelték, mint a KIXEYE és a Zynga.
Amióta 2009-ben a Facebook bevezette a krediteket, a legtöbb játék az oldalon saját virtuális pénznemet használt, csökkentve a platform szintű egységes valuta szükségességét. Ennek eredményeképpen a Facebook frissítette a fizetési termékét, így már támogatja a helyi pénznemeket (például az amerikai dollárt, az angol fontot és a japán jent), a kreditek helyett.
Ezáltal, reményeik szerint, egyszerűsödik a fizetési élmény, rugalmasabb lesz, és könnyebben el lehet érni a nemzetközi közönséget, ráadásul jobban lehet alkalmazkodni a helyi piac helyzetéhez. Az átváltás zökkenőmentesen fog megtörténni a felhasználók számára, sőt sokan már így látják az árakat. (Facebook/SocialTimes)