Már QR-kóddal is intézhetjük a bevásárlást
A G'Roby élelmiszerlánc az első, amely Magyarországon bevezeti a QR-kódos vásárlási technikát. Az online boltként működő plakátokkal már több helyen találkozhatnak a budapestiek.
Látványos és izgalmas technológiai újdonsággal találkozhatnak a magyar vásárlók. Elindult ugyanis az az újfajta, QR-kódos vásárlási modell, amely világszerte izgalmas mobiltechnológiai/kiskereskedelmi fejlesztésnek számít.
Az online élelmiszer-kereskedelemben piacvezető G'Roby-lánc vezette be Magyarországon elsőként az új megoldást. A rendszer mobilvásárlási hátterét biztosító MasterCarddal közös becsléseik 300–500 vásárlást helyeznek kilátásba.
A QR-kódos vásárlás működési elve, hogy óriásplakátokat helyeznek ki forgalmas helyekre – például metrómegállókba –, amelyeken különféle élelmiszerek, vegyi áruk képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal leolvasható QR-kód. A kód az áruházlánc honlapjára irányítja a vevőt, aki így egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást. Így gyakorlatilag a reggeli várakozással eltöltött időben bevásárolhat a vacsorához anélkül, hogy egy percet töltene az adott boltban.
Budapesten 17 forgalmas megállóban találhatak a vásárlásra ösztönző hirdetések, de a későbbiekben az is elképzelhető lesz, hogy irodaházakban is találkozhatnak majd a fogyasztók hasonló megoldásokkal. Sőt, a legkedveltebb termékek képét (és a hozzá tartozó QR-kódot) akár hűtőmágnes formájában is megkaphatjuk, így telefonunk néhány kattintásával a közkedvelt, gyakran vásárolt, szezonális vagy nagyon kedvező árú termékeket egyszerűen és gyorsan lehet majd megrendelni – írta a penzcentrum.hu.