A Coca-Cola beveszi Myanmart
Az üdítőipari óriás a közeljövőben megkezdi belépését a dél-kelet-ázsiai ország piacára. Mianmar egyike volt a három országnak, ahol eddig nem voltak kaphatóak a cég termékei.
Az üdítőmárka a délkelet-ázsiai Mianmarban készül megvetni a lábát, amely egyike a három országnak, ahol a vállalat még nem aktív. A világ legnagyobb üdítőipari vállalata csütörtökön jelentette be, hogy megkapta az Egyesült Államok kormánya engedélyét az ázsiai országban történő kereskedelmi tevékenységre, így a következő három-öt évben nagy volumenű beruházásokat készül levezényelni (például 3 millió dollárt szán arra, hogy a munkalehetőséget teremtsen a mianmari nőknek).
Első körben persze csak néhány terméket importálnak a szomszédos országokból - írja a CNBC.
A lépés előzménye, hogy a katonai diktatúra helyébe lépő kormány nagy lendülettel vetette bele magát az ország piacának liberalizálásába, és minden követ megmozgat, hogy a nyugati cégeket magához csábítsa.
"A Coca-Cola mindig is optimistán állt a változásokhoz világszerte," nyilatkozta Muhtar Kent, a Coke ügyvezető igazgatója.
A cég több, mint 60 éve szüntette be kereskedelmi tevékenységét az országban. Egy márciusi beszédében Kent úgy fogalmazott, hogy reméli eljutnak odáig, hogy bejussanak az ország piacára, ahogy előbb utóbb majd Észak-Koreába és Kubába is.
"A Coca-Cola múltja sokszor fonódott össze az amerikai külpolitikával," mondta Kent, kiemelve, hogy a vállalat első ázsiai behatolása 1912-ben történt, a Fülöp Szigeteken.
Való igaz, a Coca-Cola mindig gyorsan reagált, ha egy-egy embargóval sújtott országokkal szemben megszüntette a kormány a szankciókat.
Kínában például 1927-től ott volt, de '49-ben, Mao Ce Tung hatalomra kerülésekor távozott, ahogy a legtöbb külföldi vállalat. Csak 1979-ben tért vissza, amikor Jimmy Carter újra felvette a "kínai-fonalat", rövid időn belül 20 ezer doboz üdítő érkezett Hong Kongból az országba.
A berlini fal leomlása, és Németország újraegyesülése után a vállalat nyugat-németországi alkalmazottai ingyen osztották az üdítőt a keleti régiókban.
Az amerikai kormány májusban szüntette be a Mianmarral szembeni embargót, a General Electric és a Cantenpillar még a Coca-Colánál is gyorsabban lépett. Azonban a vallási felekezetek közötti erőszakos összecsapások, és az Obama kormány nemtetsző megnyilvánulásai miatt a legtöbb vállalat még hezitál az ország piacára való belépésen. (MarketingInfó - mondjuk eldönthették volna hogy i vagy y Mianmar...)
Coca-Cola üzletfejlesztés - Huh, szerencsére immár Mianmarban sem kell nélkülözni az üdítőt
2012.06.16. 06:44 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: piac termék beruházás üdítő mianmar myanmar üzletfejlesztés coca-cola üdítőipari vállalat
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr344591563
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
