Miből lesz a vállalatoknál növekedés?
A magyarországi nagyvállalatok 41 százaléka új termék vagy szolgáltatás kifejlesztésében lát potenciális növekedési lehetőséget a PricewaterhouseCoopers (PwC) friss felmérése szerint.
A PwC Első magyarországi magánvállalkozói vezérigazgató felmérésének eredményeit szerdán juttatta el az MTI-nek: a kutatás egyik fő megállapítása, hogy bár a nemzetközi háttér és az anyavállalati tőke hiánya sebezhetőbbé teszi a hazai cégeket a szeszélyes makrogazdasági trendekkel szemben, ám azok mégis sokkal pozitívabban látják egyéni lehetőségeiket, mint a multinacionális vállalatok. A kutatás során 9 iparágból közel 70 magyarországi nagyvállalatot kérdeztek meg.
A felmérés kimutatta: a magyarországi vállalattulajdonosok nem számolnak azzal, hogy belátható időn belül javulnak a makrogazdasági folyamatok, ezért inkább csak terveznek. A PwC adatai szerint a tulajdonosok több mint kétharmada tűz ki célokat három évnél rövidebb időtávra. Emiatt a hazai vállalatok vezetőinek túlélési stratégiája inkább a növekedést fenyegető lokális veszélyforrások kiküszöbölésére és a cég belső hatékonyságának növelésére összpontosít.
A saját szervezetbe vetett bizalom kimagasló a nagyvállalatoknál: a tulajdonosok 83 százaléka szerint árbevételük hosszú távon növekedni fog, egy éven belül pedig 47 százalékuk várja ugyanezt. A potenciális növekedési lehetőségek közül a megkérdezett cégek vezetőinek 41 százaléka említette új termék vagy szolgáltatás kifejlesztését, 18 százalék magasabb részesedés elérését a meglévő piacokon, 12-12 százalék az összeolvadást, cégvásárlást, valamint az új piacokon való megjelenést.
A megkérdezettek mindössze 6 százaléka jelezte, hogy új vegyesvállalatokban, stratégiai szövetségekben látja a növekedés forrását. A PwC felmérése szerint, bár a vállalkozások tulajdonosai továbbra is törekszenek költségeik csökkentésére és működésük optimalizálására, az idén már inkább a stratégiai szövetségekbe vagy a vegyesvállalatokba történő belépési lehetőségeket keresik. Tavaly a válaszadók 65 százaléka hajtott végre költségcsökkentést és működési optimalizálást. (MTI)
Költségcsökkentés, működésoptimalizálás, üzleti innováció - íme a magyar vállalati szektor jövője
2012.06.14. 06:41 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: kutatás szolgáltatás innováció felmérés trend költségcsökkentés üzleti innováció pwc új termék stratégiai szövetség működésoptimalizálás
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr154587229
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.