Kötelező lesz a gumiabroncs-jelölés
A minősítő címkékkel ellátott gumiabroncsok júliustól már megjelenhetnek a gumikereskedőknél, novembertől pedig már csak olyan terméket lehet forgalmazni, amelyen megtalálható a három betűből álló jelölés – mondta Urbán Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (MGSZ) soros elnöke szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
Hozzátette: a gumiabroncs-jelölés három jellemzőről – gördülő-ellenállás, nedves tapadás, külső zajszint – ad információt. A jellemzőket a gyártók mérik és adják meg, viszont ha a fogyasztó felülértékeltnek tartja az abroncsot, és ezt kifogásolja, akkor az adott állam által kijelölt, akkreditált laboratórium vizsgálja meg a terméket. Magyarországon még nincs ilyen laboratórium.
Morenth Péter ügyvezető elnök úgy vélekedett, a gyártók visszafogottak lesznek, és inkább alulminősítik a termékeiket. Felhívta ugyanakkor a vásárlók figyelmét, hogy ha magas minőségi jelzéssel ellátott, ismeretlen cég által gyártott import termékkel találkoznak a piacon, azt kezeljék fenntartással.
A soros elnök szólt arról, hogy az év elejétől termékdíjköteles minden gumiabroncs, kilogrammonként 30 forintot kell fizetni. Korábban csak annak kellett termékdíjat fizetnie, aki maga nem oldotta meg a használt abroncsok visszagyűjtését és hasznosítását. Az MGSZ 7 tagja (Bridgstone, Continental, GoodYear, Hankook, Michelin, Pirelli és Vredestein) ezért két koordináló szervezetet működtetett erre a célra. A begyűjtés teljes, míg a hasznosítás 70 százalékos volt, a gyártók pedig nem fizettek termékdíjat.
Az év elejétől azonban mindenkire kötelező a termékdíj, mivel a begyűjtést és a hasznosítást az állam vállalta magára. Az ezekre a tevékenységekre kiírt közbeszerzések viszont nem zárultak le. A gyártók tehát – noha egyenként megszervezték a begyűjtést és hasznosítást – most fizetik a termékdíjat is. A begyűjtéssel viszont csapdába kerültek – mutatott rá az elnök –, mivel ha a közel háromezer szervizben felhalmozódnak a használt abroncsok, akkor a hatóság a tűzveszély miatt akár be is zárathatja azokat.
Az MGSZ tagjainak éves forgalma 230 milliárd forint, és több mint tízezer embernek adnak munkát. A szervezet márciustól tagja az európai szövetségnek, az ETRMA-nak. (MTI/MNO)
Trendek, megatrendek, előrejelzések, üzletfejlesztési irányok - A Magyar Gumiabroncs Szövetség sajtótájékoztatója
2012.06.07. 06:28 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: pirelli trend michelin bridgestone termékdíj continental üzletfejlesztés goodyear mgatrendek magyar gumiabroncs szövetség gumiabroncs jelölés gördülő ellenállás nedves tapadás
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr324570678
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.