Gyalogoslégzsákkal véd gázolásnál a Volvo V40
Az alsóközép-kategóriában nehéz már kiemelkedőt alkotnia bármely autógyárnak. Új szolgáltatásokkal, illetve megjelenéssel ezúttal a Volvónak sikerült előrukkolnia.
A napokban bemutatott Volvo V40 olyan elemeket is tartalmaz, melyek úttörők az iparágban, s csak remélhetjük, hogy hamarosan elterjednek. Elsőként a gyalogosokat védelmező légzsákot kell kiemelni. Gázolásos baleset esetén a V40 érzékeli, hogy gyalogos ütközött az autónak, s a másodperc tört része alatt aktiválja a rendszert: a motorháztető szélvédő felőli részét mintegy 10 centivel megemeli, illetve a szélvédő elé egy U alakú légzsákot robbant ki, amely párnaként fogja fel a gyalogost. A rendszer csak 20 és 50 kilométeres sebesség közt működik, hiszen ez alatt nincs rá szükség, ennél nagyobb tempónál pedig sajnálatos módon a gyalogos átrepül az autó felett. Fontos, hogy a rendszer a szériafelszereltség része lesz, csakúgy, mint a City Safety koccanásgátló rendszer továbbfejlesztett változata is. Ez utóbbi immáron 50 kilométeres sebességig őrködik a forgalomban, és akadályozza meg a városi tumultusban leggyakoribb ráfutásos baleseteket.
Mindezek mellett szót kell ejteni a V40 gyönyörű formavilágáról, a dinamikus vonalakról vagy a kategóriához mérten tágas utas- és csomagtérről, illetve a szintén újdonságot jelentő vetített műszerfalról, melynél a tulajdonos döntheti el, hogy milyen műszereket, s azokat milyen színben szeretne látni a képernyőn.
Az autó kétféle benzines (150 és 180 lóerős) és három fajta dízelmotorral rendelhető. A legkisebb gázolajos 1600 köbcentis, 115 lóerős motor a gyári ígéretek szerint – vegyes használat esetén – mindössze 3,6 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométeren.
A gazdag alapfelszeretséggel rendelkező benzines modell induló ára 5,99, a dízel kezdő változata 6,49 millió forint. Az első autók ugyanakkor csak augusztus környékén érkeznek meg a magyarországi kereskedésekbe. (borsonline)