A kérdéseket is megválaszolja a jövőben a Google keresője
A vállalat munkatársai azt szeretnék, ha a kereső a jövőben képes lenne megválaszolni akár a bonyolultabb kérdéseket is. A felhasználók csak nyerhetnek a fejlesztéssel.
Az elképzelésről - a cég munkatársaira hivatkozva - a The Wall Street Journal számolt be. A törekvések szerint a szolgáltatás a jövőben válaszolni fog tudni a feltett egyszerűbb és bonyolultabb kérdésekre, s ezeket a válaszokat jól láthatóan meg fogja jeleníteni. Amennyiben valaki azt kérdezi majd meg a keresőtől, hogy: "Ki az Egyesült Államok elnöke?", akkor a program közölni fogja, hogy: "Barack Hussein Obama". Ugyan a Google már most is képes válaszolni az egyszerűbb kérdésekre, azonban közel sem pontosan. A cél egyrészt az internetezők hatékonyabb segítése, másrészt a reklámok célzottabb elhelyezése. A társaság megerősítheti majd a reklámpiaci pozícióit a Facebookkal és a Microsofttal szemben.
Az úgynevezett szemantikus keresés lényege, hogy a felhasználó pontos választ kap a feltett kérdésére, mert a rendszer "kitalálja", hogy mire is gondol. Például ha valaki a jaguar szót adja meg, akkor a korábbi keresésekből, illetve a mellette lévő egyéb szavakból a Google tudni fogja, hogy az illető autómárkára vagy az állatra gondolt. Ezzel a lépéssel a vállalat egy olyan területre merészkedik, ahol már jelen van az Apple és a Microsoft is, méghozzá előbbi a Sirivel, utóbbi pedig a Binggel. Amennyiben a Google sikeresen megvalósítja a terveit, akkor teljesen új szintre emelheti az online keresést.
Az első szemantikus keresőfunkciókat már a következő hónapokban integrálhatják a szolgáltatásba. Amennyiben valaki a Balatonra fog rákeresni, akkor megtudhatja a tó földrajzi helyzetét, mélységét, átlaghőmérsékletét és más jellemzőit. De ha valaki Kalifornia tíz legnagyobb tavára lesz kíváncsi, akkor szintén nem csupán linkeket fog kapni, hanem teljes és részletes válaszokat. Egy íróra való keresés esetén megjelenik majd az összes általa készített mű címe. Amit Singhal, a Google keresőért felelős vezetője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy címszavas keresésről a szemantikus keresésre való teljes átállás több évig fog tartani. A változások a keresések 10-20 százalékát érinthetik majd, ez több millió lekérdezést jelent naponta. (HwSw)