Jön az üzleti Timeline a Facebookon
Talán már február végén bevezetheti a Facebook a személyes oldalaknál már elérhető Timeline-t az üzleti oldalak számára is. A Business Insider információi szerint a debütálás a meghívásos alapon működő Facebook Marketing Konferencián lesz február 29-én.
A Timeline terítésében a következő logikus lépés az, hogy a vállalatok is megkapják az új felületet. A Facebook hamarosan bevezeti a személyes oldalaknál már elérhető Timeline-t az üzleti oldalak, márkaoldalak számára is – írja a Business Insider információira hivatkozva a Social Times.
A Business Insider egyik névtelen forrása úgy nyilatkozott, hogy a Facebooknál visszatartották a Timeline bevezetését a márkaoldalaknál, ugyanakkor február 29-én tartják meg a Facebook Marketing Conference-t. „Ez a kettő túl egyértelmű, hogy csak véletlen legyen” – mondta az informátor. Egy másik forrás is megerősítette, hogy a bevezetés megtörténik, ugyanakkor elmondta, hogy a hirdetők egyelőre azt sem tudják, hogy miként működik. „A legtöbb ember nem is ismeri” – mondta.
A Facebook képviselői azt nem cáfolták, hogy februárban elindul a céges Timeline, mindössze annyit sugalltak a nyilatkozatban, hogy a megjelenés és működés esetében is a konzisztencia fogja növelni a Facebook használatot és reményeik szerint hamarosan a céges oldalak is illeszkednek majd a Timeline-hoz. A Facebook szóvivője úgy kommentálta a Business Insider értesülését: „Reméljük, hogy a jövőben az ügyfeleink oldalait jobban össze tudjuk majd kötni a Timeline-nal, de egyelőre nem tudunk semmi többet mondani”.
A Facebook ismét felforgatja a közösségi jelenlét alapjait, így a vállalatok számára azon felül, hogy a saját arculatukat is újra kell gondolni, az is kihívásként jelenik meg, hogyan jelenjenek meg a felhasználók saját Timeline felületén – írja a hwsw.hu. A legszembetűnőbb elem az eszköztárban az lesz, hogy minden vállalati oldal egy óriási, márkázott képet tesz majd fel a Timeline tetejére.
A felhasználók számára úgy adta el a Facebook a Timeline koncepciót, hogy ezzel minden egyes feltöltött kép, üzenet, link az életük egy-egy momentumát örökíti majd meg. Ha céges Timeline ugyanilyen elven akar működni, akkor az eddigi lineáris tartalomszolgáltatás mellett a Facebook oldalak üzemeltetőinek sokkal magasabb szintű szerkesztési elveket kell gyakorolniuk, nem csak előre, de “utólag is tervezni kell”. A Timeline ebben az esetben egy cégér lesz, ami fogyasztói szemmel alapos információforrásnak számíthat. (HVG)