Ebben az országban semmi nem történik csak úgy, a köz javára meg depláne. Szóval innen nekem úgy tűnik, hogy ha az egyik, BKV-t szétcincálni kívánó érdekcsoportot sikerül legyűrnie a másik, jelenleg BKV-ban regnáló érdekcsoportnak, akkor előbb-utóbb ezt fejlesztenék...
Nagy tisztelettel felhívom az érdeklődők figyelmét az elkészült háromszáz oldalas tanulmányra, melyekkel kapcsolatban már rendelkezésünkre állnak tapasztalatok minőséget és árat illetően... :-)
Update: most olvasom, hogy a fejlesztés 15 milliárdba kerül(ne)...
E-jegyekre váltana a BKV
Elektronikus jegyrendszert vezetnének be 2014-től több lépcsőben Budapesten - derül ki a Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésére beterjesztett egyik javaslatból.
A Fővárosi Közgyűlés január 25-i ülésére beterjesztett javaslat szerint a fejlesztés számos újítással szolgálná az utasokat. A több lépésben bevezetett rendszer - amelyről a BKK egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített - az utasok számára átláthatóbb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely megfelel a kor igényeinek és kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használóknak is.
A megvásárolt jegyek és bérletek nyilvántartása és ellenőrzése elektronikus formában történik majd egy központi számítógépen. Első lépésként a bérleteket kártyákra cserélnék. A BKK olyan rendszert dolgozott ki, amely gyakorlatilag hamisíthatatlan, a kártya közlekedésben való használatát egy központi rendszer ellenőrizné. A bérlet a gyakorlatban hasonlóan működik majd, mint egy bankkártya, csak nem pénzt, hanem közlekedési lehetőséget tárol a kártyához tartozó számlán. Emellett lehetőség lesz a helyszínen is jegyet, vagy bérletet vásárolni.
A második ütemben a jegyrendszert változtatnák meg, amely elsősorban a nem rendszeres utasoknak jelent előnyt. Bevezetnék az időalapú jegyet 2013-tól, amely korlátlan átszállást biztosít majd a meghatározott időhatárokon belül. Bevezetik a napi limitet is, amely a 24 órás napi jegy árában maximalizálja az egy nap alatt közlekedésre fordítható összeget, ha valaki túllépi az időalapú jegy időkorlátját. A napi limit elérésétől kezdődően az utazás a nap hátralévő részére ingyenes lesz.
A harmadik ütemben a metróknál teljesen, a HÉV-eknél részben automatizált be- és kiléptető kapuk váltják majd fel 2015-ben az ellenőröket.
A tervek szerint végül bevezetik az érintés nélküli bankkártyás fizetést, ennek segítségével a néhány éven belül várhatóan nagy számban kibocsátott érintésmentes bankkártyák, vagy mobiltelefonok segítségével külön kártya kiváltása és az ehhez tartozó ügyintézés nélkül, utólagos fizetéssel lehet majd utazni.
A projekt keretében minden járművet új jegykezelőkkel kell ellátni, a metróállomásokon kapukat kell felszerelni és több százezer utas számára kell új bérletkártyát legyártatni és eljuttatni. Az elektronikus jegyrendszert a BKK szerint azoknak lesz a legegyszerűbb megszokni, akik eddig is havi bérlettel utaztak, ők akár otthonról egy weboldalon keresztül hosszabbíthatják meg bérletük érvényességét. (MTI/FN)